JYSK z rekordowymi wynikami i globalną ekspansją

6 godzin temu

Mimo globalnej niepewności i napięć politycznych, które wciąż wywierają presję na rynek detaliczny i wydatki konsumenckie, JYSK odnotował wyjątkowy rok finansowy 2024/25 osiągając rekordowe wyniki zarówno pod względem obrotów, zysku operacyjnego (EBIT), jak i liczby nowych klientów.

Obrót wzrósł o 11,8 proc., osiągając 46,3 mld DKK (6,2 mld EUR). EBIT (zysk operacyjny) osiągnął 5,6 mld DKK (753 mln EUR), co stanowi wzrost o 26,9 proc. w porównaniu z poprzednim rokiem. Firma powitała 13,7 miliona nowych klientów w swoich sklepach stacjonarnych i internetowych na całym świecie.

– Ostatni rok finansowy był dla JYSK naprawdę wyjątkowy, mimo globalnych niepewności i napięć politycznych, które przez cały czas wywierają presję na rynek detaliczny i wydatki konsumenckie. Bardziej niż kiedykolwiek konsumenci poszukują korzystnych cen i atrakcyjnych ofert, a ja jestem bardzo dumny, iż ponad 34 000 naszych współpracowników na całym świecie zapewniło świetną obsługę klienta, co przełożyło się na rekordowe wyniki pod względem przychodów, EBIT oraz liczby nowych klientów – komentuje Rami Jensen, prezes i CEO JYSK.

W ramach podsumowania wyników za FY25, JYSK ujawnił również swój Globalny Ślad Podatkowy, który wyniósł 10,7 mld DKK (1,4 mld EUR), obejmujący zarówno koszty podatkowe ponoszone przez firmę, jak i podatki pobierane na rzecz organów skarbowych w imieniu pracowników, klientów i partnerów biznesowych.

Ekspansja i kamienie milowe

Ekspansja stanowi integralną część strategii JYSK. W FY25 firma otworzyła swoje pierwsze sklepy na dwóch nowych kontynentach:

  • Afryka: Otwarcie własnych sklepów w Maroku.
  • Ameryka Południowa: Otwarcie sklepów w Urugwaju w ramach franczyzy.

– Świetnie rozpoczęliśmy działalność w obu krajach. Widzę ogromny potencjał do otwierania kolejnych sklepów i witania jeszcze większej liczby klientów tam, gdzie już jesteśmy obecni – dodał prezes Jensen

Łącznie w ostatnim roku finansowym JYSK otworzył 148 nowych sklepów. Na koniec FY25 JYSK posiadał łącznie 3 575 sklepów w 50 krajach. Z tego 3350 sklepów w 29 krajach było zarządzanych bezpośrednio przez firmę, a 225 w 21 krajach przez lokalnych franczyzobiorców.

Firma odnotowała także istotny kamień milowy na Ukrainie, gdzie świętowała 20-lecie działalności i otworzyła 100. sklep. Na koniec FY25 JYSK posiadał 110 sklepów w tym kraju.

Idź do oryginalnego materiału