Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego otworzył oferty w postępowaniu przetargowym na dostawę 10 elektrycznych zespołów trakcyjnych (EZT) z opcją rozszerzenia zamówienia o kolejne 10 pojazdów. Wpłynęły 3 oferty.
| Lp. | Nazwa podmiotu | Oferowana cena brutto [zł] |
| 1. | PESA Bydgoszcz | 1 095 930 000 |
| 2. | NEWAG | 1 019 842 200 |
| 3. | Stadler Polska | 1 105 364 100 |
Najkorzystniejszą kosztowo propozycję złożył NEWAG (1,019 mld zł brutto). W kolejnym etapie komisja przetargowa ocenie wszystkie przesłane oferty z uwzględnieniem następujących kryteriów: cena (60%), termin realizacji zamówienia podstawowego (30%) oraz masa eksploatacyjna pojazdu w stanie gotowości do jazdy (10%).
Żadna ze złożonych ofert nie zmieściła się w budżecie zamawiającego na poziomie 510 mln zł brutto. Wszystkie propozycje przekroczyły tę kwotę dwukrotnie.
O pociągach dla Wielkopolski
Nowe pociągi mają zasilić flotę Kolei Wielkopolskich. Pojazdy muszą pomieścić na pokładzie od 250 do 270 pasażerów na miejscach siedzących oraz co najmniej 280 na miejscach stojących. Wewnątrz musi się znaleźć również przestrzeń do przewozu min. 6 rowerów oraz wózków inwalidzkich. Ponadto zamawiający wymaga wyposażenia pociągów w klimatyzację, gniazdka do ładowania elektroniki, automaty biletowe oraz system zliczania pasażerów.
Wyłoniony wykonawca będzie odpowiedzialny za udzielenie szkoleń technicznych w zakresie obsługi i utrzymania pociągów, opracowanie i przekazanie niezbędnej dokumentacji technicznej, a także dostawę podzespołów i sprzętu w ramach pakietu naprawczego. Zgodnie z treścią postępowania zamówienie ma zostać zrealizowane do 30 września 2029 r.
Autor: Damian Malesza
Fot. Koleje Wielkopolskie – zdjęcie poglądowe
Zobacz również:

3 godzin temu







