44 cysterny kolejowe zasiliły flotę PERN

5 godzin temu

PERN powiększył tabor o 44 wagony cysterny pozyskane w ramach współpracy z GATX Rail Europe. Pojazdy należą do najwyższej klasy naciskowej D (22,5 t/oś), co przekłada się na zwiększoną ładowność. Obsługują one bazy paliw m.in. w Emilianowie, Zamku Bierzgłowskim, Nowej Wsi Wielkiej oraz Skarżysku-Kamiennej.

Nowy tabor gwałtownie potwierdził swoją wartość operacyjną. W ciągu trzech tygodni listopada zrealizowano przewozy o łącznej objętości 12,5 tys. mł na potrzeby własne PERN. Realizuje je zewnętrzny przewoźnik dysponujący lokomotywami spalinowymi Class 66 (JT42CWR), które są przeznaczone do prowadzenia długich i ciężkich składów.

Rozbudowa floty wpisuje się w kompleksowy program inwestycyjny PERN. W październiku uruchomiono 3 zbiorniki o łącznej pojemności 150 tys. mł w Bazie Paliw nr 21 w Dębogórzu. Wcześniej rozbudowano tam nalewnie kolejowe o 2 stanowiska, zwiększając dobową przepustowość o 4 tys. mł.

Wzmocnienie zdolności przewozowych spółki PERN to odpowiedź na rosnące wymagania rynku, który oczekuje szybkości działania i niezawodności łańcucha dostaw. Dzięki temu jesteśmy nie tylko głównym operatorem rurociągów i magazynów, ale także dostawcą zintegrowanych rozwiązań logistycznych – wskazuje Daniel Świętochowski, prezes PERN.

Kolejne projekty są w przygotowaniu. W listopadzie PERN ogłosił przetarg na wykonanie dwóch zbiorników (66 tys. mł) w Koluszkach i Kawicach. Planowane jest także postępowanie dotyczące budowy zbiornika 24 tys. mł w Koluszkach, przeznaczonego dla benzyny. Na etapie projektowania pozostaje 7 obiektów o łącznej pojemności blisko 250 tys. mł.

Fot. PERN

Zobacz również:

PERN rozbuduje infrastrukturę kolejową w Bazie Paliw w Nowej Wsi Wielkiej
PERN w 2023 r. wyda 0,7 mld zł na inwestycje, w tym na rozbudowę infrastruktury kolejowej
Idź do oryginalnego materiału