8a.pl otwiera największy sklep outdoorowy w Polsce

5 godzin temu

8a.pl, lider w sprzedaży specjalistycznej odzieży i sprzętu outdoorowego, otwiera w Krakowie swój największy sklep stacjonarny w Polsce. Jest to odpowiedź na rosnące zainteresowanie Polaków aktywnością fizyczną na świeżym powietrzu oraz dowód na dynamiczny rozwój segmentu premium w branży sportowej.

Otwarcie placówki o powierzchni 721 mkw. w krakowskiej Galerii Solvay przy ulicy Zakopiańskiej 105 ma wymiar strategiczny. Lokalizacja, tradycyjnie uznawana za „ostatni przystanek przed Tatrami”, jest kluczowa dla handlu skierowanego do miłośników turystyki górskiej.

Rafał Zakrzewski, CEO 8a.pl, podkreśla znaczenie wyboru lokalizacji dla biznesu. – Stawiamy na najwygodniejszą dla wybierających się w góry lokalizację komercyjną tego miasta. Tradycyjnie już bowiem – jako tzw. „ostatni przystanek przed Tatrami” – stanowi on swoiste zaplecze handlowe dla wszelkiej aktywności outdoorowej – tłumaczy.

Kondycja rynku i rosnący popyt

Dane rynkowe potwierdzają zasadność inwestycji. W ostatnim roku sprzedaż produktów outdoorowych w Polsce odnotowała blisko 10-procentowy wzrost. Segment ten, wyceniany na około 2,5 miliarda złotych, ma perspektywy dalszego rozwoju – prognoza na 2026 rok zakłada utrzymanie się wysokiego, jednocyfrowego tempa wzrostu.

– Polska od wielu lat prężnie się̨ rozwija, co dotyczy np. coraz większej ilości rodzajów aktywności fizycznej, w tym szczególnie tej, jaka znana jest pod ogólną nazwą outdoor. Z roku na rok klienci chętniej sięgają też po produkty z wyższej półki, zwracając uwagę na ich jakość i funkcjonalność – dodaje Rafał Zakrzewski.

Za wzrostem popularności stoją czynniki ekonomiczne i społeczne. Dominika Dycha, Dyrektor Marketingu 8a.pl, wymienia najważniejsze z nich. – Główne czynniki, które decydują o coraz większej popularności aktywności outdoorowych to stale rosnąca zasobność naszych portfeli, otwarcie się na nowe trendy w aktywnym spędzaniu wolnego czasu, a co za tym idzie – poprawiająca się prozdrowotna świadomość Polaków i moda na wygodny styl życia (leisurewear). Poza tym, możemy mówić o panującej dziś modzie na wykorzystywanie wysoko funkcjonalnej odzieży na co dzień, co związane jest z wygodą i ciekawym designem. Przy tym wszystkim outdoorowa odzież jest funkcjonalna i ma wysoką jakość. Noszenie jej nazywane jest stylem gorp core – wyjaśnia.

Strategia omnichannel i sklep stacjonarny

Nowy salon w Krakowie jest otwierany w momencie, gdy rynek odnotowuje tzw. „odbicie w górę” po nasyceniu postpandemicznym. Choć handel produktami outdoorowymi w dużej mierze przeniósł się do kanału online (sprzedaż internetowa stanowi blisko 36 proc. rynku produktów sportowych), 8a.pl stawia na doświadczenie klienta w punkcie stacjonarnym.

– O tzw. odbiciu w górę możemy mówić dopiero od połowy tego roku, dlatego, wykorzystując ten ewidentnie pozytywny trend, otwieramy – największy, a do tego specjalistyczny, stacjonarny sklep w Polsce, i to pomimo, iż już od kilku lat spora część handlu takimi produktami obecna jest w ofercie on line na dużych platformach. Wychodzimy w ten sposób naprzeciw potrzebom klientów związanych z ich rosnącym zainteresowaniem odzieżą i sprzętem outdoorowym. W salonach 8a.pl klienci nie tylko kupują, ale również otrzymują indywidualne, specjalistyczne wsparcie w doborze produktów do ich potrzeb. Nasz nowy sklep wypełnia także swoistą pustkę, jaka zaistniała po upadku kilku detalicznych placówek z takim asortymentem w małopolskiej stolicy – komentuje Marek Długajczyk, CFO 8a.pl.

Długajczyk dodaje również, iż położenie geograficzne w Małopolsce, regionie z największym rynkiem tego typu artykułów, sprzyja nowej placówce.

Specjalizacja i ewolucja retailu

Sklep został zaprojektowany przez pracownię KT 360 Konarski Tasarz i utrzymany jest w nowoczesnym designie spójnym z konceptem wizualnym marki – dominuje czerń z elementami koloru pomarańczowego. Jego powierzchnia pozwala na wyeksponowanie szerokiej gamy produktów do wspinaczki, trekkingu, himalaizmu, turystyki pieszej, biegów górskich, campingu oraz bushcraftu i tacticala.

8a.pl, funkcjonująca od niemal 25 lat, jest również wyłącznym dystrybutorem na Polskę marek takich jak Esbit, Blue Ice, Tactical Food, Inov-8. W kontekście rozwoju rynku polskiego, Rafał Zakrzewski zauważa. – Polska sukcesywnie dogania więc inne kraje, gdzie tego typu działania sportowe są popularne – np. usytuowane w rejonach takich pasm górskich jak Alpy czy Apeniny lub Pireneje, dlatego też sama rozwija swoje marki outdoorowe.

Obecnie sieć 8a.pl liczy 6 sklepów stacjonarnych (m.in. w Warszawie, Wrocławiu, Katowicach i nowo otwarty w Krakowie) oraz platformę internetową, która działa także na rynkach zagranicznych, takich jak Czechy, Ukraina czy Niemcy.

– Outdoor to adekwatnie wszystkie aktywności sportowe na świeżym powietrzu. Posiadamy w ofercie sporo produktów z najwyższej półki dla profesjonalistów, ale też dla turystów, podróżników. Również dla tych, którzy zaczynają przygodę z tego typu aktywnością – wyjaśnia CEO 8a.pl

Idź do oryginalnego materiału