ALDI: od tablic ogłoszeń do mobilnych centrów informacyjnych

1 miesiąc temu

Kiedyś tablice ogłoszeń, dziś – mobilne centra informacyjne. Aplikacje wewnętrzne stają się filarem nowoczesnego employee experience. ALDI właśnie świętuje 4. urodziny AtoMa – innowacyjnej w skali naszego kraju, platformy komunikacji z pracownikami. To dobra okazja, by przyjrzeć się, jak zmienia się krajobraz komunikacji wewnętrznej w branży retail.

W świecie, w którym informacja musi dotrzeć do odbiorcy w czasie rzeczywistym – także w firmach zatrudniających tysiące osób w wielu lokalizacjach – wewnętrzna komunikacja nabiera strategicznego znaczenia. Nie do przecenienia jest również dwukierunkowość takiej komunikacji. Możliwość wejścia w dialog, czy uzyskanie dodatkowych informacji praktycznie „od ręki” – to narzędzia, które znacznie podnoszą standard i jakość komunikacji. Szczególnie w sektorze handlu, gdzie na sukces operacyjny wpływa zarówno szybkość reakcji, jak i poziom zaangażowania pracowników.

Cyfrowa przestrzeń

W ALDI od czterech lat te zadania wspiera aplikacja ALDI AtoM – cyfrowa przestrzeń, z której każdego dnia korzystają pracownicy sklepów, magazynów i biur. Od aktualności i insightów dotyczących projektów, przez konkursy i kampanie wizerunkowe, po dostęp do informacji o benefitach – AtoM pełni dziś rolę nie tylko komunikatora, ale i wewnętrznego medium firmowego.

– Z perspektywy komunikacji wewnętrznej ALDI AtoM to coś więcej niż aplikacja – to sposób myślenia o pracowniku jako użytkowniku, odbiorcy i co bardzo ważne – współtwórcy treści. Dziś, w dobie rosnących oczekiwań wobec przejrzystości, autentyczności i dostępności informacji, taka forma kontaktu staje się motorem napędowym do tworzenia środowiska pracy, w którym każdy czuje się wysłuchany i doceniony – mówi Grzegorz Pikuliński, Młodszy Manager ds. Komunikacji Wewnętrznej w ALDI Polska.

Inwestycja w nowe kanały komunikacji

Trendy potwierdzają – cyfryzacja komunikacji to już nie przyszłość, ale standard. Jak pokazuje raport Gallagher „State of the Sector 2024”, aż 88 proc. organizacji planuje inwestować w nowe kanały komunikacji cyfrowej, a 67 proc. z nich wskazuje, iż ich największym wyzwaniem jest dotarcie do pracowników tzw. frontline – właśnie takich jak pracownicy sklepów i magazynów.

Przedstawiciel ALDI potwierdza. – Faktycznie dotarcie do pracowników z naszą aplikacją bywa czasem wyzwaniem. Jednak działamy z konsekwencją i zaangażowaniem – i widzimy efekty – liczba pracowników aktywnie korzystających z aplikacji z roku na rok rośnie, a za tym idzie, pojawia się więcej interakcji i zwiększa się poczucie przynależności do społeczności pracowników – wskazuje Pikuliński.

Współkreowane narzędzie

AtoM od początku odpowiadał na tę potrzebę. Projektowana we współpracy z agencją HandMade aplikacja powstawała z myślą o realnych sytuacjach dnia codziennego pracowników i to właśnie dzięki zaangażowaniu użytkowników oraz proaktywnemu podejściu, z roku na rok rozwija się, zyskując nowe funkcjonalności i coraz lepszy UX.

– Naszym celem jest współkreowanie narzędzia, które jest bliskie codzienności pracownika bez zbędnego patosu, z prostym językiem i formą dopasowaną do atmosfery, znanej z biur, sklepów czy centrów dystrybucji. Przez cztery lata wspólnie z zespołem ALDI testujemy, uczymy się i wdrażamy rozwiązania, które naprawdę działają – komentuje Aneta Woźny, Specjalista ds. Mediów Społecznościowych z agencji HandMade.

Dziś AtoM to także element szerszej kultury organizacyjnej, wzmacniający transparentność, partycypację i identyfikację z marką. Dzięki aplikacji możliwa jest m.in. bieżąca komunikacja kampanii czy szybkie reakcje na pytania i potrzeby pracowników, ale też publikacja podcastów, interaktywnych quizów, budowania wizerunku cyfrowych brand heroes czy choćby corocznego kalendarza konkursowego – na wzór popularnych kalendarzy adwentowych.

Idź do oryginalnego materiału