Allegro Delivery: 5 mln klientów i 45 tys. punktów odbioru

6 godzin temu

Minął zaledwie rok od startu usługi, a już wszystkie oferty Allegro Smart! z odbiorem w punkcie, oferują dostawę z Allegro Delivery, a ponad 5 milionów Polaków odebrało choć jedną paczkę w punkcie należącym do partnerów usługi.

Allegro Delivery to usługa, która łączy niezależnych operatorów logistycznych – takich jak ORLEN Paczka, DHL eCommerce Polska czy Allegro One, dzięki czemu klienci platformy mają do dyspozycji aż 45 tysięcy punktów odbioru w całej Polsce. Po dwunastu miesiącach z Allegro Delivery korzysta już ponad 95 tysięcy firm sprzedających na platformie.

– Allegro Delivery to otwarta usługa – serdecznie zapraszam do współpracy wszystkie firmy logistyczne, które stawiają na wysoką jakość i niezawodność. Z niecierpliwością czekam, gdy będę mógł oficjalnie powitać kolejnych partnerów programu. Wspólnie dbamy o to, by klienci mogli wybierać spośród wielu różnorodnych metod dostawy – zawsze sprawdzonej jakości – i sami decydowali, która najlepiej pasuje do ich aktualnych potrzeb. Po roku widzimy, iż to podejście się sprawdza, NPS na poziomie niemal 90 punktów potwierdza, iż Allegro Delivery zdobyło zaufanie klientów, którzy regularnie do nas wracają. Do tej pory do punktów odbioru w całej Polsce w ramach Allegro Delivery dostarczono kilkadziesiąt milionów paczek – podkreśla Jakub Kłoczewiak – Chief Operating Officer, Allegro.

Jednolity proces dostawy

Główną zaletą Allegro Delivery jest jednolity proces dostawy dla wszystkich partnerów – od momentu nadania, przez śledzenie przesyłki, aż po zdalny odbiór z automatu paczkowego w aplikacji Allegro. Niezależnie od wybranego operatora, zarówno kupujący, jak i sprzedający gwałtownie uzyskają wsparcie od obsługi klienta Allegro, także w przypadku zwrotów i reklamacji logistycznych. Decyzje dotyczące reklamacji zapadają maksymalnie w ciągu 7 dni roboczych. Ponadto szeroki i różnorodny wybór punktów odbioru oraz szybka realizacja dostaw sprawiają, iż klienci wysoko oceniają usługę – Net Promoter Score (NPS) zbliżający się do 90 punktów, plasuje Allegro Delivery w światowej czołówce w kategorii usług logistycznych.

Model partnerski, oparty na integracjach z niezależnymi operatorami takimi jak ORLEN Paczka, DHL eCommerce Polska, umożliwia skalowanie i stałe poszerzanie oferty. Sieci partnerskie rozwijają się niezwykle dynamicznie – z miesiąca na miesiąc na mapie Polski przybywa nowych punktów odbioru, które odpowiadają na rosnące potrzeby zarówno sprzedających, jak i kupujących. Podobnie imponujące tempo wzrostu notuje sieć Allegro One – liczba automatów paczkowych Allegro One Box przekroczyła już 6001 urządzeń. Tak szybki rozwój usługi daje sprzedającym stabilność, większą kontrolę nad kosztami oraz realną możliwość budowania przewagi konkurencyjnej na coraz bardziej wymagającym rynku e-commerce.

Łączenie sił

Chcemy połączyć siły wszystkich graczy logistycznych, tak aby każdy automat i punkt odbioru w Polsce był dostępny dla klientów Allegro Smart! Tak, według nas, wygląda prawdziwa wygoda: wiele miejsc do wyboru, zawsze blisko domu lub pracy. Klient sam decyduje, gdzie odbierze paczkę, i ma pewność, iż jeżeli pojawi się problem, wszystko gwałtownie i kompleksowo załatwi z konsultantem Allegro – według jasnych zasad dla wszystkich partnerów. Chcemy, by poczucie bezpieczeństwa towarzyszyło klientowi nie tylko podczas zakupów, ale na każdym etapie dostawy – mówi Jakub Kłoczewiak, Chief Operating Officer Allegro.

Warto podkreślić, iż klienci Allegro mają dostęp do usług wszystkich ważnych operatorów logistycznych w tym do 27 tysięcy paczkomatów InPost co jest ważnym uzupełnieniem dla oferty Allegro Delivery. Razem na klientów allegro czeka choćby 78.5 tys. punktów odbioru w całej Polsce.

Idź do oryginalnego materiału