Automarket.pl otwiera się dla wszystkich. To drugi z ekosystemów zapowiedzianych w strategii PKO BP

14 godzin temu

Automarket.pl stał się od grudnia ogólnodostępną platformą ogłoszeniową z pełnym ekosystemem mobilności, wspieranym przez produkty finansowe Grupy PKO Banku Polskiego. To drugi z trzech ekosystemów zapowiedzianych w strategii Grupy PKO BP.

Automarket.pl łączy sprzedaż samochodów online z otwartą tablicą ogłoszeń motoryzacyjnych. Od grudnia platforma przyjmuje ogłoszenia od wszystkich: klientów indywidualnych, firm oraz – jak dotychczas – dealerów. To jedyny projekt w kraju, który w jednym miejscu oferuje obie funkcjonalności i otwiera rynek na zupełnie nowy model.

Automarket.pl to platforma sprzedaży nowych i używanych samochodów – z finansowaniem lub za gotówkę. W jednym miejscu łączy wszystkie usługi Grupy PKO Banku Polskiego: leasing, wynajem, kredyt i ubezpieczenia. Nowa tablica ogłoszeniowa rozszerza ofertę i otwiera przed platformą kolejne możliwości rozwoju.

W 2024 r. sprzedaż sięgnęła 5,9 tys. pojazdów. w tej chwili Automarket.pl generuje sprzedaż na poziomie ok. 900 transakcji w miesiącu i rośnie w dwucyfrowym tempie. W III kw. br. platforma zanotowała 72 proc. wzrostu r/r, a prognozy PKO Leasing mówią o 60-procentowej dynamice wzrostu r/r na koniec 2025 r.

– Dążymy do tego, żeby w segmencie nowych aut oferować modele wszystkich producentów obecnych na polskim rynku, regularnie wprowadzamy do oferty marki, które pojawiają się w Polsce. Olbrzymi potencjał do wzrostu widzimy jednak w obszarze używanych samochodów, których dotyczy aż 85 proc. transakcji zawieranych w kraju. Dziś rynek Automarketu to głównie maksymalnie 5-letnie auta, a one stanowią tylko nieco ponad 10 proc. rejestracji używanych pojazdów. Uruchomienie platformy ogłoszeniowej w modelu peer-to-peer otwiera nas na obrót starszymi autami – to będzie źródło naszego wzrostu w kolejnych latach. Celujemy w pozycję platformy nr 1 w sprzedaży aut online i nr 3 w kategorii motoryzacyjnych tablic ogłoszeniowych – podkreśla Arkadiusz Zaremba, Dyrektor Automarket.pl i Biura Strategii PKO Leasing.

Jedną z zachęt do korzystania z ekosystemu mobilności są darmowe ogłoszenia dla wszystkich użytkowników na start. PKO Leasing podkreśla, iż jej model biznesowy w tym obszarze różni się od konkurencji – platforma zarabia na finansowaniu (leasing, kredyt, najem), a nie na opłatach za ogłoszenia, co pozwala utrzymać niższe koszty dla użytkowników i oferować preferencje dla olbrzymiej bazy klientów PKO Banku Polskiego.

Automarket to drugi z uruchomionych do tej pory ekosystemów. Pierwszym była ogłoszona w listopadzie kooperacja z Allegro, która zaowocowała powstaniem dwóch produktów. Allegro KLIK to nowa metoda płatności z cashbackiem do 3 proc. i dostępem do pakietu Allegro Smart! za 1 zł przez 6 miesięcy. Z kolei Allegro Kapitał to system finansowania dla przedsiębiorców działających na Allegro z docelowymi pożyczkami do 500 tys. zł – bez dokumentów, z decyzją w 3 minuty i wypłatą w ciągu 24 godzin od pozytywnej decyzji.

Idź do oryginalnego materiału