B-Act wspiera rozwój polskiej kolei – bydgoska spółka przyspiesza krajowe inwestycje

1 dzień temu

Bydgoska spółka inżyniersko-konsultingowa B-Act aktywnie uczestniczy w realizacji kluczowych inwestycji kolejowych w Polsce. Firma świadczy usługi doradcze i nadzorcze przy projektach modernizacyjnych, rozbudowie infrastruktury torowej oraz budowie nowych szlaków transportowych.

W 2025 roku PKP Polskie Linie Kolejowe planują rozpisać przetargi na kwotę co najmniej 16 miliardów złotych, obejmujące modernizację około 1300 kilometrów torów. To m.in. remonty historycznych linii, jak te w Małopolsce, które pamiętają jeszcze czasy kolei austro-węgierskiej.

– Po zakończeniu tych inwestycji pociągi będą poruszać się szybciej i przewiozą więcej towarów. Naszym celem jest aktywny udział w tych zmianach – podkreśla Angelika Folczyńska, Koordynator projektów w B-Act.

W najbliższych latach tempo inwestycji ma zostać utrzymane. W latach 2026–2027 planowana jest realizacja programu Kolej Plus, skupiającego się na liniach lokalnych, z budżetem 10 miliardów złotych.

Obecnie B-Act uczestniczy w realizacji kilku strategicznych projektów, takich jak przebudowa węzła kolejowego na Śląsku oraz modernizacja linii nr 201 z portów Trójmiasta w kierunku centrum kraju. Linia ta, dotąd jednotorowa i niezelektryfikowana, przekształcana jest w nowoczesny, dwutorowy szlak. Spółka angażuje się także w projekty związane z budową infrastruktury pod planowaną elektrownię atomową oraz w modernizacje tras Kraków–Warszawa i Warszawa–Lublin. W planach są również gigantyczne inwestycje, jak budowa linii Rail Baltica (16 mld zł) oraz odcinka Podłęże–Tymbark/Mszana Dolna wraz z trasą Chabówka–Nowy Sącz (14 mld zł).

– Transport kolejowy to fundament zrównoważonego rozwoju. W kontekście odbudowy Ukrainy i rosnącego zapotrzebowania na transport materiałów, rola kolei będzie tylko rosła – zaznacza Angelika Folczyńska.

B-Act posiada bogate doświadczenie w nadzorze inwestorskim, czego dowodzą zrealizowane projekty – m.in. kompleksowa modernizacja linii Olsztyn–Gutkowo–Dobre Miasto (ponad 220 mln zł) czy rewitalizacja odcinka Toruń Wschodni–Chełmża (ok. 190 mln zł). Oba przedsięwzięcia poprawiły dostępność transportową regionów i komfort podróżowania, a także przywróciły ruch pasażerski na wcześniej nieczynnych trasach.

Dzięki tym działaniom B-Act umacnia swoją pozycję jako solidny partner dla sektora kolejowego – zarówno dziś, jak i w perspektywie kolejowych wyzwań przyszłości.

Idź do oryginalnego materiału