Bank Pekao rozwija segment bancassurance. Od momentu wdrożenia w banku sprzedaży ubezpieczeń komunikacyjnych, bank zawarł już ponad 100 tys. umów, a w perspektywie dwóch lat planuje osiągnąć poziom 300 tys. sprzedanych polis.
W ramach strategii bank planuje rozwój linii produktów ubezpieczeniowych dostępnych niezależnie od oferty bankowej (standalone), a także dalsze inwestycje w systemy umożliwiające zdalny zakup ubezpieczeń i zarządzanie polisami. Już dziś aplikacja PeoPay jest drugim pod względem liczby zawieranych umów kanałem sprzedaży, obok oddziałów, które przez cały czas odgrywają kluczową rolę doradczą. W sierpniu br. udział sprzedaży za pośrednictwem aplikacji bankowej PeoPay urósł o 5 proc. r/r i wyniósł 20 proc. ogólnej sprzedaży. Razem z Pekao24 ponad jedna czwarta sprzedaży jest realizowana zdalnie, samodzielnie przez klienta lub w modelu asysty.
Struktura wiekowa klientów jest zróżnicowana. Wzrasta udział osób młodych, przy utrzymującym się wysokim procencie zainteresowania klientów w wieku 50+/60+. Najwięcej klientów pochodzi z województwa mazowieckiego, a kolejne miejsca zajmują regiony małopolski i podkarpacia. Ponad 70 proc. polis jest odnawianych, co może świadczyć o poziomie satysfakcji z obsługi przez doradców bankowych.
Zintegrowany model porównywarki, dostępny w aplikacji PeoPay, serwisie Pekao24 oraz w oddziałach, umożliwia klientom oraz doradcom szybkie zestawienie ofert dwóch ubezpieczycieli. To rozwiązanie wspiera świadomy wybór i upraszcza proces zakupu ubezpieczenia.
Skuteczna sprzedaż ubezpieczeń w formule standalone opiera się na trzech filarach: kompleksowej ofercie produktowej odpowiadającej na potrzeby klientów, zintegrowanym procesie dystrybucji realizowanym przez zaangażowany zespół oraz wspierającej strategii banku. Model wdrożony przez Bank Pekao S.A. zawiera wszystkie te elementy i bardzo gwałtownie zaowocował tak znaczącym sukcesem. – podkreśla Mariusz Rosa dyrektor Pionu Rozwoju Biznesu i Bancassurance w LINK4 TU S.A.
Oferta ubezpieczeń komunikacyjnych dostępnych w Banku Pekao obejmuje OC, AC oraz dodatkowe ubezpieczenia: NNW, assistance na drodze, ochronę szyb i assistance dotyczący świadczeń zdrowotnych po wypadku samochodowym. W ramach autocasco klient ma do wyboru różne warianty likwidacji szkody, w tym: autoryzowany serwis (ASO) – dostępny w obu zakładach, warsztat partnerski (PZU), warsztat dowolny poza ASO (LINK4), kosztorys (głównie w przypadku szkody całkowitej i kradzieży).
Polisy można zawrzeć z 90-dniowym wyprzedzeniem, a bank przypomina o konieczności ich odnowienia na kolejny okres. Proces sprzedaży został zaprojektowany z uwzględnieniem różnych oczekiwań klientów – zarówno co do możliwości wyboru zakresu ochrony z dostępnych wariantów, sumy ubezpieczenia, jak i sposobu likwidacji szkód.
Bank Pekao S.A. rozwija sprzedaż ubezpieczeń nie tylko poprzez ofertę produktową, ale także dzięki działaniom edukacyjnym, szkoleniowym oraz kampaniom skierowanym do ambasadorów ubezpieczeń. W 2025 roku zrealizowano trzy ogólnopolskie akcje promocyjne, w ramach których klient, który zakupił za pośrednictwem banku nową polisę OC/AC od PZU albo LINK4 oraz spełnił warunki określone w Regulaminie promocji, mógł otrzymać do 100 zł zwrotu od banku. Promocja obejmowała zarówno doradztwo w oddziałach, jak i kanały zdalne. Trzecia edycja takiej promocji trwa do 30.09.2025 r.
W ramach współpracy z LINK4 S.A. bank zaangażował się w kampanię „Doceniamy dobrych kierowców”, informując klientów o dostępnych promocjach oraz udostępniając kody zniżkowe na wybrane ubezpieczenia komunikacyjne. Bank bierze udział także w kampanii PZU SA na rzecz bezpieczeństwa w ruchu drogowym, wręczając klientom, którzy zawierają ubezpieczenie w banku, naklejki z hasłem „Mistrzu zwolnij”.
Źródło: Bank Pekao