Bank Pekao S.A. uruchamia projekt promocyjno-edukacyjny z ofertą dla dzieci i młodzieży, której centralnym elementem jest gra „Grow Your Money” dostępna na platformie Roblox. Projekt łączy edukację finansową z cyfrową rozrywką, wykorzystując środowisko dobrze znane młodemu pokoleniu.

Bank Pekao S.A. po raz kolejny wchodzi do świata gier, aby wspierać edukację finansową dzieci i młodzieży poprzez zabawę. Realizuje tym samym strategię, w której edukacja i bezpieczeństwo oraz odpowiedzialność są jednymi z głównych założeń działania banku na najbliższe lata. Bank ucząc dzieci finansów w wesołej i angażującej gamingowej formie, przyczynia się do rozwoju świadomości finansowej, co w przyszłości może przełożyć się na odpowiedzialne decyzje dorastającej części społeczeństwa.
– Chcemy być tam, gdzie są dziś dzieci – w cyfrowym świecie, który rozumieją i lubią. Uważamy, iż edukacja finansowa powinna zaczynać się wcześnie, w sposób naturalny, interesujący oraz osadzony w codzienności młodej osoby. Dlatego stworzyliśmy grę, która uczy przez zabawę, a pieniądze nie pojawiają się znikąd – trzeba o nie dbać, podejmować decyzje i planować – mówi Jorge Sanchez, Dyrektor Departamentu Marketingu w Banku Pekao S.A.
Grow Your Money – gra, w której pieniądze naprawdę rosną na drzewach
„Grow Your Money” to gra, w której pieniądze dosłownie rosną na drzewach – o ile gracz odpowiednio o nie zadba. Wirtualny ogródek stanowi metaforę inwestycji: użytkownik kupuje nasiona, sadzi je, pielęgnuje i obserwuje, jak przekształcają się w sakwy z pieniędzmi, krzewy z kartami płatniczymi czy drzewa banknotowe. Każda roślina symbolizuje inną formę inwestowania – od złota po waluty obce. Im więcej uwagi i konsekwencji, tym większy finansowy plon. W grze pojawiają się także petsy – wirtualne zwierzątka, które wspierają gracza w rozwoju inwestycji. Tukan, Kapibara, Piesek, Kotek i Żuberek reagują na opiekę, odwdzięczając się dodatkowymi bonusami.
Gra jest osadzona na platformie Roblox – w najpopularniejszym środowisku gamingowym wśród młodych użytkowników, z ponad 5 milionami aktywnych graczy miesięcznie w Polsce. Bank Pekao zdecydował się na obecność właśnie tam, by dotrzeć do młodych odbiorców w ich codziennej przestrzeni cyfrowej. W grze dostępne są także wirtualne przedmioty (UGC), które można zdobyć za wykonanie zadań – m.in. maska żubra, złota marynarka czy diamentowy towarzysz.
– Roblox został wybrany nieprzypadkowo przez Pekao. To nie tylko platforma z grami – to styl życia młodego pokolenia. Dzieci dzisiaj częściej grają w gry niż oglądają telewizję. jeżeli chcemy mówić do nich skutecznie, musimy zwracać się do nich ich językiem. Nasza obecność tam to nie tylko edukacja, ale też wyraz zrozumienia ich świata – mówi Artur Brudnicki, Dyrektor Biura Komunikacji Marketingowej Banku Pekao S.A.
Promocja z kontem dziecka – nagrody dla rodziców i dzieci
W związku z premierą gry Bank Pekao przygotował promocję dla dzieci i rodziców. W ofercie dostępne są karty płatnicze z wizerunkami petsów znanych z gry – limitowana kolekcja obejmuje pięć wzorów: Kotek, Piesek, Tukan, Kapibara i Żuberek. Rodzice, którzy założą dziecku Konto Przekorzystne i wpiszą kod z gry, otrzymają 200 zł kieszonkowego oraz kartę podarunkową Roblox o wartości 49,99 zł. Podobne nagrody można zdobyć, polecając konto innym rodzicom – do trzech poleceń.
– Połączyliśmy świat gry z realnym produktem bankowym Kontem Przekorzystnym, by wspólnie z rodzicami budować finansową przyszłość dzieci. To nie tylko promocja – to inwestycja w edukację, bezpieczeństwo i samodzielność najmłodszych. To jakie ziarno zasiejemy za młodu, odbije się plonem w latach późniejszych – mówi Tomasz Molenda, Dyrektor Biura Zarządzania Segmentem Klientów Detalicznych w Banku Pekao S.A.
Promocja „Finansowy ogród” trwa do 31 grudnia 2025 r. lub do wyczerpania puli nagród. Aby wziąć w niej udział, należy zarejestrować się na stronie www.pekao.com.pl/roblox, założyć pełny Pakiet PeoPay KIDS (dla dzieci 6–12 lat) lub Konto Przekorzystne z aplikacją PeoPay (dla dzieci 13–17 lat) i wpisać kod z gry „Grow Your Money”.
Gra została zaprojektowana z myślą o bezpieczeństwie i edukacji osób młodych – bez przemocy, ryzykownych interakcji i z jasnym przesłaniem, iż warto planować, oszczędzać i inwestować. Za produkcję odpowiada agencja Beloud, kampanię digital prowadzi Sales&More, a działania z influencerami koordynuje SPOT AND DOT.
Link do gry: https://www.roblox.com/pl/games/136848871761975/Grow-Your-Money

2 godzin temu










