Biedronka nakręca wyniki Jeronimo Martins

1 miesiąc temu

W I połowie 2025 roku sprzedaż Grupy Jeronimo Martins wzrosła o 6,7 proc. (+6 proc. przy stałych kursach wymiany) i wyniosła 17,4 mld euro, a EBITDA wzrosła o 10,3 proc. (+9 proc. przy stałych kursach wymiany). Do pozytywnych wyników przyczyniła się również dobra sprzedaż sieci Biedronka.

Marża wzrosła o 0,2 p.p. do 6,6 proc. (6,4 proc. w 1 półroczu 2024). Zysk netto wyniósł 269 milionów euro, co oznacza wzrost o 6,6 proc. w porównaniu z rokiem poprzednim. Priorytetowe traktowanie realizacji programu inwestycyjnego doprowadziło w pierwszej połowie roku do otwarcia łącznie 196 sklepów pod różnymi markami i przebudowy 71 lokalizacji. Na koniec czerwca bilans Grupy wykazywał pozycję netto gotówki (z wyłączeniem MSSF16) w wysokości 213 milionów euro, po wypłacie dywidend w maju w wysokości 371 milionów euro.

Grupa realizuje strategię rozwoju

– W pierwszej połowie 2025 roku, w kontekście utrzymującej się globalnej niepewności, utrzymaliśmy nasze strategiczne priorytety: zapewnienie konkurencyjności cenowej; zniwelowanie presji wynikającej z operowania przy niskiej inflacji cen żywności i rosnących kosztach pracy; oraz realizację naszych programów inwestycyjnych. Silne wyniki z pierwszej połowy roku odzwierciedlają asertywność pracy wykonanej przez wszystkie marki na wszystkich frontach. Utrzymaliśmy nasze zobowiązanie do dostarczania wysokiej jakości ofert po konkurencyjnych cenach dla rodzin we wszystkich naszych regionach geograficznych, priorytetyzując dyscyplinę kosztową i wzmacniając środki zwiększające produktywność w celu złagodzenia spodziewanych presji na marżę i zachowania naszej bazy klientów – skomentował wyniki Pedro Soares Dos Santos, Chairman i CEO Jeronimo Martins.

– Realizacja planu inwestycyjnego postępuje bez zakłóceń. W tym miejscu chciałbym podkreślić otwarcie w pierwszym kwartale działalności Biedronki na Słowacji oraz integrację, zakończoną w lipcu, około 70 sklepów wcześniej prowadzonych przez Colsubsidio w markę Ara. Będziemy przez cały czas ściśle monitorować zachowania konsumentów i pozostaniemy elastyczni i zwinni w reagowaniu na potrzeby rodzin. Wprowadzając innowacje w nasze oferty i pracując nad poprawą doświadczeń zakupowych i efektywności operacyjnej – obu krytycznych czynników dla długoterminowego sukcesu – będziemy również przez cały czas zajmować się wyzwaniami środowiskowymi i społecznymi stojącymi przed naszym biznesem i realizować nasz program zrównoważonego rozwoju – dodał.

Biedronka na mocnym plusie w Polsce

Wzrost sprzedaży Biedronki w walucie lokalnej wyniósł w badanym okresie 5 proc., przy LFL na poziomie 0,9 proc.. W euro sprzedaż osiągnęła 12,4 mld, co oznacza wzrost o 7,1 proc. w porównaniu do I półrocza 2024. W II kwartale, przy pozytywnym wkładzie Wielkanocy, która w 2024 roku przypadała na I k wartał, sprzedaż w walucie lokalnej wzrosła o 9,7 proc., z LFL na poziomie 5,3 proc.. W euro sprzedaż wyniosła 6,4 mld, co oznacza wzrost o 10,7 proc. w porównaniu do II kwartału 24. EBITDA wzrosła o 9 proc. (+6,9 proc. w walucie lokalnej), a odpowiednia marża osiągnęła 7,7 proc. (7,6 proc. w I półroczu 20 24).

Ten solidny wynik był napędzany wzrostem sprzedaży, wzmocnioną dyscypliną kosztową i koncentracją na produktywności. W centrum strategicznych priorytetów Spółki, program ekspansji i renowacji sklepów został zrealizowany zgodnie z planem, a Biedronka otworzyła 81 sklepów w tym okresie (72 nowe placówki netto) i odnowiła 34 lokalizacje.

Idź do oryginalnego materiału