Budowa multimodalnego centrum przesiadkowego w Legnicy za 35,5 mln zł – miasto wybiera Mostostal Kraków

4 godzin temu

Krakowska spółka Mostostal pokonała dwóch konkurentów w przetargu na budowę multimodalnego centrum przesiadkowego przy dworcu kolejowym w Legnicy. Inwestycja za 35,5 mln zł brutto ma zostać ukończona w 2027 r. i znacząco usprawnić komunikację miejską oraz regionalną.

Mostostal Kraków pokonał Eurobud z Klępina (36 mln zł brutto) oraz konsorcjum Przedsiębiorstwa Transportowo-Budowlanego z Wrocławia i Budrim z Kunic (37,8 mln zł brutto). Postępowanie było powtórzone po unieważnieniu pierwszego przetargu z powodu zbyt wysokich kosztów.

Integracja różnych form transportu w jednym miejscu

Centrum powstanie na bazie programu funkcjonalno-użytkowego i obejmie kompleksową infrastrukturę dla różnych środków transportu. Zaplanowano 100 miejsc parkingowych dla samochodów osobowych i autobusów. Przewidziano również przestrzeń dla rowerów oraz stacji ładowania pojazdów elektrycznych. Ponadto przed dworcem kolejowym powstaną 2 przystanki autobusowe wraz z pętlą.

Projekt przewiduje także rewitalizację pawilonów usługowych przy ul. Kolejowej, które pomieszczą punkty obsługi pasażerów, pomieszczenia socjalne, techniczne oraz usługowe. Dostęp do centrum zapewnią przebudowane ul. Kolejowa i Kartuska, przy czym część ul. Kartuskiej zostanie odsunięta od zabytkowych kamienic.

Nawiązanie do historii w nowoczesnym wydaniu

Architektura centrum nawiąże do wzorców z lat 30. XX w., szczególnie w przypadku wiat przystankowych. Atrakcją dla mieszkańców i turystów ma być odrestaurowany zabytkowy tramwaj, który znajdzie stałe miejsce na terenie obiektu.

Władze Legnicy planują usprawnienie ruchu w rejonie dworca PKP poprzez nadanie priorytetu komunikacji publicznej. Rozwiązanie ma poprawić bezpieczeństwo i komfort podróżujących, jednocześnie zachowując sprawną komunikację między różnymi środkami transportu.

Budowa multimodalnego centrum przesiadkowego stanowi jedną z kluczowych inwestycji transportowych w Legnicy. Przedsięwzięcie będzie realizowane w formule „projektuj i buduj”.

Fot. UM Legnica

Zobacz również:

Koleje Dolnośląskie przejęły bazę PKP Cargo w Legnicy
PLK rozszerza zakres rewitalizacji trasy Legnica – Złotoryja – Jerzmanice-Zdrój
Idź do oryginalnego materiału