Burger King jako pierwsza sieć QSR w Polsce wdraża rozwiązanie umożliwiające składanie zamówień w Drive Thru z pomocą zaawansowanego agenta AI. Nowa technologia ma odciążyć pracowników, skrócić czas obsługi i zapewnić klientom wygodniejszy, bardziej intuicyjny proces zamawiania. Marka opracowywała system przez ostatnie miesiące, a teraz startuje ostatnia faza testów na żywo.
Dzięki wdrożeniu sztucznej inteligencji Burger King wprowadza na polski rynek pionierski sposób obsługi Drive Thru. Klient składający zamówienie rozmawia z agentem AI, a na interaktywnym ekranie widzi na bieżąco przebieg rozmowy oraz aktualny stan zamówienia. Cały proces – od przyjęcia zamówienia po przekazanie go do systemów restauracji – przebiega automatycznie, pozostawiając pracownikom więcej czasu w inne zadania.
Szybsza i bardziej komfortowa obsługa
Nowa technologia została zaprojektowana tak, aby usprawniać pracę zespołu i ułatwiać obsługę klientów Drive Thru. Pracownik może w każdej chwili przejąć rozmowę jednym kliknięciem, co wyłącza agenta AI. Jest to element procedury, który zapewnia pełną kontrolę nad procesem i pozwala natychmiastowo reagować na potrzeby gości.
– Chcemy, aby obsługa Drive Thru była jeszcze szybsza i bardziej komfortowa – zarówno dla klientów, jak i naszych pracowników. Sztuczna inteligencja pozwala nam usprawnić procesy, odciążyć zespół i jednocześnie otwiera drzwi do nowych możliwości rozwoju. Planujemy, aby ta technologia była obecna we wszystkich naszych restauracjach w tym formacie – mówi Łukasz Wiśliński, Head of Digital w Burger King Polska.

Ostatnia prosta przed pełnym wdrożeniem
Marka jest już po pierwszej fazie testów, która pozwoliła ocenić działanie systemu w warunkach rzeczywistego ruchu Drive Thru. W tym czasie dopracowano najważniejsze obszary niezbędne do płynnego działania agenta AI – od precyzyjnej transkrypcji mowy i zrozumienia języka polskiego, przez przygotowanie naturalnych i satysfakcjonujących odpowiedzi, aż po opracowanie odpowiedniej wymowy oraz skutecznych sugestii produktowych. Kolejna runda testów live rozpocznie się na początku grudnia w restauracji Burger King w Zgorzelcu. Za stronę technologiczną projektu odpowiada VOX AI, która przez ostatni rok rozwijała warstwę językową i operacyjną agenta, dopasowując go do specyfiki kanału Drive Thru i potrzeb klientów marki.
– To przełomowy krok dla naszej sieci – jako pierwsi w Polsce wdrażamy tak zaawansowaną technologię. Stawiamy na rozwój i rozwiązania, które realnie usprawniają pracę zespołów i podnoszą jakość obsługi. Agent AI łączy rozumienie języka polskiego, naturalną komunikację i logikę procesu, dzięki czemu nasi goście zyskują nowoczesny, szybki i intuicyjny sposób finalizowania swoich zamówień – zaznacza Maciej Buba, Chief Technology Officer w Burger King Polska.
Wprowadzenie AI do Drive Thru to kolejny krok w technologicznym rozwoju Burger King. Sieć konsekwentnie inwestuje w narzędzia, które poprawiają jakość doświadczeń klientów i usprawniają pracę zespołów – tym razem sięgając po rozwiązanie będące pierwszym tego typu w Polsce.

6 godzin temu








