Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej z Bydgoszczy otworzył oferty w postępowaniu przetargowym na budowę dwutorowej linii tramwajowej na Szwederowo. O kontrakt ubiega się jedenastu wykonawców. Budżet, jaki przewidziano na realizację tej inwestycji, wynosi 108,83 mln zł brutto, z czego 104 mln zł przypada na zakres ZDMiKP, a 4,83 mln zł na zakres Miejskich Wodociągów i Kanalizacji (MWiK).
| Lp. | Nazwa podmiotu | Oferowana cena brutto [zł] |
| 1. | Konsorcjum firm w składzie: – Balzola Polska (lider) – Lantania (partner) | 113 885 990,09 |
| 2. | INTOP Warszawa | 111 908 253,22 |
| 3. | STRABAG | 128 822 761,51 |
| 4. | Trakcja | 121 047 980,23 |
| 5. | Budimex | 115 577 760,99 |
| 6. | Konsorcjum firm w składzie: – ONDE (lider) – SPAW-TOR (partner) | 119 915 629,70 |
| 7. | RAJBUD | 126 584 939,57 |
| 8. | Konsorcjum firm w składzie: – MIRBUD (lider) – KOBYLARNIA (partner) | 107 219 100,00 |
| 9. | PRZEDSIĘBIORSTWO INŻYNIERYJNYCH ROBÓT KOLEJOWYCH „TOR-KRAK” | 125 849 236,00 |
| 10. | ZUE | 126 062 557,74 |
| 11. | Konsorcjum firm w składzie: – TERLAN – BETPOL | 117 893 222,11 |
Wszyscy kandydaci zadeklarowali identyczne okresy gwarancji: 8 lat na roboty budowlane i 5 lat na prace związane z zielenią. Najkorzystniejszą kosztowo ofertę przedstawiło konsorcjum firm MIRBUD (lider) i KOBYLARNIA (partner), które wyceniło realizację prac 107,22 mln zł brutto. Propozycja ta, jako jedyna zmieściła się w budżecie zaplanowanym przez ZDMiKP.
Zielone torowisko i nowa pętla
Przedsięwzięcie stanowi pierwszy etap połączenia tramwajowego między rondem Kujawskim a rondem Grunwaldzkim. Dwutorowe torowisko poprowadzone zostanie środkiem przebudowanej ul. Solskiego i zakończy się pętlą tramwajowo-autobusową przy ul. Bielickiej. Projekt przewiduje zastosowanie zielonych torowisk oraz przystanków z roślinnością na dachach wiat. Wzdłuż trasy powstaną drogi rowerowe, obustronne chodniki i tzw. kieszonkowe parki – m.in. przy ul. Konopnej, Bielickiej oraz Kossaka. W ramach kontraktu powstanie również podstacja trakcyjna z pomieszczeniem dla obsługi transportu publicznego oraz zadaszony parking rowerowy. Węzeł przesiadkowy na rondzie Kujawskim zostanie wzbogacony o dwa przystanki tramwajowe. Wykonawca zamontuje także elementy tłumiące hałas i drgania.
Realizacja wszystkich prac potrwa około dwóch lat. Dokumentację projektową opracowała krakowska firma Progreg, a na wykonanie robót miasto pozyskało dofinansowanie z funduszy europejskich.
Autor: Damian Malesza
Fot. ZDMiKP
Zobacz również:

15 godzin temu






