Carrefour pozbywa się sklepów we Włoszech. Na stole ok. 1 mld euro

1 miesiąc temu

Wszystkie sklepy należące do sieci Carrefour we Włoszech mają trafić w ręce międzynarodowej Grupy dystrybucyjnej NewPrinces. Transakcja, której wartość wyniesie ok. 1 mld euro, ma zostać zakończona do końca III kwartału bieżącego roku.

Sieć ponad 1000 punktów sprzedaży Carrefour Italia jest zlokalizowana w regionach o wysokiej gęstości zaludnienia (Piemont, Lombardia, Liguria, Emilia-Romania, Lacjum i Toskania) i stanowi strategiczną infrastrukturę handlową i idealny kanał do rozszerzenia oferty i budowania lojalności konsumentów.

Powstaje nowa siła we włoskim retailu

Transakcja, podlegająca uzyskaniu zwyczajowych zezwoleń od adekwatnych władz, jest częścią szerszego strategicznego planu wzrostu i integracji pionowej NewPrinces Group. Dzięki przejęciu Carrefour Italia, NewPrinces staje się drugą włoską grupą spożywczą pod względem obrotów i pierwszym operatorem spożywczym pod względem zatrudnienia, z 13 000 bezpośrednich pracowników we Włoszech i ponad 18 000 na świecie, a także dodatkowymi 11 000 osób zaangażowanych w działalność pomocniczą świadczoną przez firmy zewnętrzne.

Dzięki tej operacji NewPrinces „będzie miała bezpośredni dostęp do konsumenta końcowego, rozszerzając swoją obecność w łańcuchu wartości; zoptymalizuje synergie między produkcją a dystrybucją, poprawiając efektywność logistyczną i redukując koszty operacyjne; zwiększy wartość istniejącego portfolio marek Grupy w sieci handlowej; rozwinie nowe platformy omnichannel do sprzedaży i dostarczania świeżych i pakowanych produktów; wzmocni swoją pozycję na kluczowych rynkach europejskich, bazując na solidnej infrastrukturze zakorzenionej na terytorium Włoch”.

Po przejęciu, skonsolidowany obrót NewPrinces Group osiągnie wartość około 6,9 mld euro, żeby do końca 2026 roku przekroczyć barierę 7 mld euro.

Idź do oryginalnego materiału