Centra i parki Greenman Poland z pełnym obłożeniem

3 godzin temu

Najemcy konsekwentnie wybierają współpracę z centrami i parkami handlowymi należącymi do portfela Greenman Poland. Rok 2025 przyniósł firmie rekordową liczbę aneksów zawartych z dotychczasowymi partnerami biznesowymi, a także nowe umowy. W sumie w okresie od stycznia do początku grudnia 2025 r. Greenman Poland podpisał aż 55 kontraktów, które objęły niemal 15,5 tys. m kw. GLA. W efekcie całe portfolio, składające się z 3 centrów i 6 parków handlowych, jest w 100% skomercjalizowane.

Kolejny rok z rzędu osiągamy wysoki wolumen umów, w którym aż 42 to aneksy. To potwierdza, jak strategicznym partnerem jesteśmy dziś dla wielu marek oraz jak konkurencyjne pozostaje portfolio Greenman Poland. Najemcy – zarówno nowi, jak i obecni od lat – postrzegają centra i parki handlowe z naszego portfela jako lokalizacje o dużym potencjale biznesowym, zapewniające napływ klientów, atrakcyjny rynek konsumencki oraz solidne wyniki sprzedażowe. Jednocześnie obiekty te są odbierane jako projekty perspektywiczne, z którymi warto rozwijać się długofalowo – mówi Karolina Nitowska, Leasing Director w Greenman Poland.

– najważniejszy jest też ich charakter. Każdy z naszych obiektów funkcjonuje w pożądanym w tej chwili modelu convenience. Co istotne, zarówno centra, jak i parki handlowe w naszym portfelu nieustannie umacniają i dywersyfikują tenant-mix, elastycznie reagując na zmieniające się trendy konsumenckie. W połączeniu z ich silną pozycją rynkową zwiększa to atrakcyjność leasingową portfolio. Brandy dostrzegają w tym szanse dla siebie, co przekłada się zarówno na aneksy przedłużające zawarte już umowy, jak i zainteresowanie najmem ze strony nowych partnerów – dodaje.

Intensywny rok

Efekt? Wśród marek, które w 2025 roku zdecydowały się kontynuować rozwój w Nowych Czyżynach w Krakowie, znalazły się m.in. Leroy Merlin, Vision Express, Diverse czy Yves Rocher. Centrum wzbogaciło również swoją również o nowe brandy, które zadebiutują już w 2026 r. Z kolei w kompleksie Nowe Bielawy w Toruniu na dłużej pozostały takie marki jak np. Cukiernia Sowa, Millenium Bank czy DOZ.

W Nowej Górnej w Łodzi w minionym roku aneksy do umów podpisały natomiast marki Paryżanka czy Vision Express, oferta zyskała też regularny salon W.Kruk. Podobna sytuacja miała miejsce w parkach handlowych, gdzie kluczowi najemcy zdecydowali się na przedłużenie umów. W Parku Handlowym Namysłów był to m.in. Euro RTV AGD, w Parku Handlowym Włocławek – Media Expert i myjnia Carwash Dynamics. Marka Rossmann przedłużyła natomiast umowy aż z 3 obiektami: Parkiem Handlowym Grodzisk Mazowiecki, Parkiem Handlowym Namysłów oraz CH Nowa Górna.

Mijający rok był dla nas niezwykle intensywny. Z jednej strony znaczna skala podpisanych aneksów, w tym z kluczowymi partnerami, przełożyła się na wysoką stabilność i konkurencyjność całego portfolio. Z drugiej strony zawarliśmy najważniejsze umowy z nowymi najemcami z różnych segmentów, co przełoży się na serię wyczekiwanych debiutów w 2026 roku oraz – co szczególnie ważne – dalszą dywersyfikację oferty i umocnienie pozycji centrów handlowych – mówi Karolina Nitowska.

100 proc. poziom komercjalizacji

Rok 2025 przynosi jednak Greenman Poland jeszcze jeden istotny sukces. Konsekwentnie realizowana strategia leasingowa pozwoliła Greenman Poland osiągnąć 100-procentowy poziom komercjalizacji portfolio, które obejmuje dziś dziewięć obiektów handlowych położonych w Krakowie, Toruniu, Łodzi, Namysłowie, Grodzisku Mazowieckim i we Włocławku.

– To wynik, który nie tylko wyróżnia nas na rynku, ale również potwierdza siłę całego portfela oraz trafność przyjętej nowej strategii leasingowej, która pozwoliła nam osiągnąć ten cel. Pełna komercjalizacja pokazuje, iż marki poszukują dziś do współpracy obiekty convenience dobrze osadzone na rynku, odporne na zmiany, a także zapewniające solidne fundamenty dla rozwoju. Nasze centra i parki wpisują się ten kierunek, czego potwierdzeniem jest zarówno liczba umów, jakie zawarliśmy, jak również wskaźnik wynajmu – mówi przedstawicielka Greenman Poland.

Idź do oryginalnego materiału