Crocs z historycznym wynikiem

3 tygodni temu

Amerykańska firma Crocs, jedna z najbardziej rozpoznawalnych marek w sektorze casualowego obuwia, zanotowała w II kwartale wzrost przychodów o 3,4 proc. Wyniosły one 1 149 milionów dolarów.

Przychody wygenerowane z bezpośredniej sprzedaży do konsumentom (DTC) wzrosły o 4,0 proc., lub 3,4 proc. przy stałym kursie walutowym. Przychody hurtowe wzrosły o 2,8 proc., lub 2,0 proc. przy stałym kursie walutowym. Marża brutto wzrosła o 30 punktów bazowych do 61,7 proc. w porównaniu do 61,4 proc. rok wcześniej.

– Zarówno Crocs jak i HEYDUDE zanotowały solidne wyniki w II kwartale. Osiągnęliśmy najwyższy w historii firmy kwartalny zysk brutto– powiedział Andrew Rees, dyrektor generalny firmy Crocs. – Jesteśmy zadowoleni z tych wyników, jednak obecne środowisko operacyjne jest niepewne i trudne do przewidzenia. W związku z tym zdecydowaliśmy się skoncentrować działania na zarządzaniu wydatkami. Dzięki cięciu kosztów udało się zaoszczędzić już 50 mln dolarów – dodał.

Crocs traci w Ameryce

Przychody marki Crocs wzrosły o 5,0 proc. do 960 milionów dolarów, czyli o 4,2 proc. przy stałym kursie walutowym. Przychody w kanale DTC wzrosły o 3,4 proc. do 495 milionów dolarów, czyli o 2,7 proc. przy stałym kursie walutowym. Przychody hurtowe wzrosły o 6,8 proc. do 465 milionów dolarów, czyli o 5,9 proc. przy stałym kursie walutowym.

Przychody w Ameryce Północnej spadły o 6,5 proc. do 457 milionów dolarów, czyli o 6,4 proc. przy stałym kursie walutowym. Z kolei przychody na rynkach międzynarodowych wzrosły o 18,1 proc. do 502 milionów dolarów, czyli o 16,4 proc. przy stałym kursie walutowym.

HEYDUDE ze spadkiem

Marka HEYDUDE zanotowała spadek przychodów o 3,9 proc. do 190 milionów dolarów, czyli o 4,2 proc. przy stałym kursie walutowym. Przychody DTC wzrosły o 7,6 proc. do 90 milionów dolarów, czyli o 7,5 proc. przy stałym kursie walutowym. Przychody hurtowe spadły o 12,4 proc. do 100 milionów dolarów, czyli o 12,8 proc. przy stałym kursie walutowym.

W III kwartale spółka spodziewa się spadku przychodów o około 9-11 proc. porównaniu do trzeciego kwartału 2024 roku.

Idź do oryginalnego materiału