Cross-border siłą napędową polskiego e-commerce

3 tygodni temu

W lipcu 2025 r. wskaźnik kondycji polskiego e-commerce wyniósł 155 pkt. Indeks ten bazuje na danych o sprzedaży prowadzonej przez 3 tys. firm handlujących za pośrednictwem platformy Base.

Analiza danych indeksu, oparta na zagregowanych wynikach 3 tys. czołowych e-commerce’ów w Polsce, pokazuje, iż ich sprzedaż w internecie w lipcu 2025 r. była wyższa od tej przed rokiem o 8,5 proc. Na ten wynik składa się 7,2 proc. wzrost liczby zamówień (r./r.) oraz wzrost średniej wartości zamówienia do 204,6 zł (+1,1 proc. r./r.).

Największe wzrosty r./r. ponownie wykazała kategoria “supermarket”, a za nią “moda”, “zdrowie i uroda” oraz “motoryzacja”.

Stabilny wzrost transakcji międzynarodowych

Sprzedaż cross-border zanotowała znaczny wzrost, bo aż o 18,2 proc. w porównaniu z rokiem ubiegłym. Jej udział w całej sprzedaży e-commerce wyniósł 18,5 proc.

– Wynik Base Index za lipiec pokazuje, iż polski e-commerce wkroczył w sezon letni ze stabilną dynamiką. Lipcowy 8,5-procentowy wzrost sprzedaży w ujęciu rok do roku jest subtelną korektą mocnych wzrostów z maja i czerwca. Nie dziwi również stabilnie rosnący poziom transakcji międzynarodowych (18,2 proc.). Już blisko jedna piąta całkowitej sprzedaży analizowanej w Base Index pochodzi z kanałów cross-border. Wzrosty w kategoriach takich jak “supermarket” czy “moda” wskazują, iż firmy umiejętnie dostosowują ofertę do sezonu i oczekiwań konsumentów, wykorzystując potencjał automatyzacji i ekspansji – komentuje Aleksandra Rząd, Head of Business Intelligence w Base.

Idź do oryginalnego materiału