Czy firma może przygotować się na awarię systemu płatności? [komentarz]

2 godzin temu

W sobotę około południa miała miejsce awaria systemu płatności bezgotówkowych. Przez kilkadziesiąt minut klienci nie mogli zapłacić kartą ani BLIKIEM. Sytuacja ta pokazała, jak duże znaczenie ma niezawodność infrastruktury finansowej.

Każda przerwa w obsłudze transakcji to nie tylko straty dla sprzedawców i usługodawców, ale także nadszarpnięcie zaufania konsumentów. najważniejsze staje się więc wdrażanie rozwiązań, które minimalizują ryzyko przestojów – komentarz Michała Kinka, Dyrektora Działu Rozwoju Systemów Płatniczych w Exorigo-Upos.

Rozwiązaniem może być podzielenie ruchu kartowego na dwóch agentów rozliczeniowych. Z pomocą przychodzi funkcja hubu płatniczego, która pozwala kierować transakcje dynamicznie na podstawie prefiksu numeru karty do danego centrum autoryzacyjno-rozliczeniowego. W przypadku wystąpienia awarii w jednym z nich, całość ruchu trafia do drugiego, co zapewnia ciągłość procesowania płatności. Dzięki temu klient przy terminalu nie odczuje nawet, iż wystąpił jakikolwiek problem.

Decydując się na takie rozwiązanie, należy również pamiętać o standardach bezpieczeństwa. Certyfikaty takie jak PCI DSS, SSF czy PCI P2PE zagwarantują odpowiednią ochronę danych płatniczych klientów na każdym etapie transakcji.

W sytuacji, gdy płatności bezgotówkowe stały się podstawą handlu detalicznego, inwestycja w stabilne i bezpieczne systemy nie jest już przewagą konkurencyjną – jest koniecznością. Branża musi wyciągnąć wnioski z ostatnich wydarzeń i postawić na rozwiązania gwarantujące niezawodność.

Idź do oryginalnego materiału