Czy to lato czy to zima, sprzedaż online w Polsce przerwy nie ma

11 godzin temu

Wakacje to czas relaksu, wyjazdów i sezonowego spowolnienia w wielu branżach. Ale nie w e-commerce! Okazuje się, iż sprzedaż online w Polsce nie tylko nie zwalnia tempa, ale wręcz rozkwita niezależnie od pory roku. Latem Polacy dokonali aż o 12,7% więcej transakcji online niż rok wcześniej. Sklepy internetowe świetnie dostosowują się do oczekiwań klientów, niezależnie od tego, czy pada śnieg, czy świeci słońce.

Sprzedaż online w Polsce

Z danych zebranych przez firmę IdoSell wynika, iż w czerwcu tego roku sprzedaż online w Polsce odnotowała istotny wzrost. Konsumenci najchętniej sięgali po produkty związane z wakacyjnym stylem życia: home&garden, kosmetyki i sprzęt sportowy.

Letnie zakupy online – wzrost r/r (czerwiec 2025 vs czerwiec 2024):

Kategoria Wzrost zainteresowania
Całkowita liczba transakcji +12,7%
Home & Garden znaczny wzrost
Kosmetyki wysoka dynamika
Sprzęt sportowy wyraźna sezonowość

Letnia oferta sklepów internetowych to znacznie więcej niż tylko sandały i kremy z filtrem. Dobrze przygotowane sklepy oferują zestawy podróżne, artykuły do aktywności outdoorowej, elementy ogrodowego SPA czy też produkty lifestylowe i dekoracyjne. Jak podkreśla Urszula Tomicz z IdoSell, najważniejsze jest, by sklep internetowy nie tylko realizował potrzeby „na już”, ale budował więź z klientem na dłużej.

E-sklepy, które odpowiednio dostosowują ofertę do sezonu, nie tylko zwiększają konwersję, ale również budują lojalność klientów. A lato to idealny moment, by tę relację wzmocnić. W wakacje konsumenci mają więcej czasu, chętniej przeglądają oferty i są bardziej otwarci na zakupy, szczególnie jeżeli propozycja jest dobrze dopasowana do ich bieżących potrzeb. W tym kontekście nie można przecenić znaczenia aktualności i sezonowości oferty na platformie sprzedażowej. Dobrze dobrany, odpowiednio zaprezentowany asortyment plus trafna strategia marketingowa budują wartość sklepu w oczach klientów w dłuższej perspektywie – mówi Urszula Tomicz, Key Account Manager w IdoSell.

Letnie miesiące to idealny moment, by konsumenci sięgali po nowe produkty – planują wcześniej, polują na promocje i oczekują szybkiej dostawy, choćby poza miejscem zamieszkania. E-commerce nie tylko dostarcza, ale wręcz przewiduje te potrzeby.

Asortyment sezonowy – szansa choćby dla zimowych marek

E-sklepy, które rozumieją, iż potrzeby klientów się zmieniają sezonowo, nie muszą modyfikować całej działalności – wystarczy spojrzeć szerzej na ich zainteresowania. Wbrew pozorom, profil działalności sklepu online nie ogranicza go do jednej pory roku. Klienci zimowi (np. fani nart) latem mogą być aktywnymi turystami. Wystarczy dobrze zrozumieć ich potrzeby i zaoferować odpowiednie produkty – plecaki, buty trekkingowe, akcesoria podróżne. Przykład marek specjalizujących się w kurtkach i płaszczach, pokazuje, iż nie ma rzeczy niemożliwych. Latem ich oferta zmienia się na lekkie sukienki czy modne komplety na wakacje.

Aby prowadzić skuteczną sprzedaż online w wakacyjnym okresie nie trzeba wywracać do góry nogami całej działalności i szukać nowych klientów. Wystarczy spojrzeć szerzej na potrzeby obecnych, a z pewnością uda się zaoferować im gamę produktów, których potrzebują – podkreśla Urszula Tomicz.

Nie tylko oferta, ale i sposób dotarcia do klienta wpływa na wyniki sprzedaży. Letnie kampanie powinny przypominać o produktach dzięki remarketingu, oferować personalizowane newslettery i zawierać poradniki i inspiracje (np. „co spakować na city break”). Wiele marek publikuje sezonowe wpisy blogowe, zmienia grafikę w mediach społecznościowych i oferuje pakiety promocyjne.

Remarketing i sezonowość asortymentu to skuteczne narzędzia, które pomagają sklepom internetowym rosnąć także w wakacje. Dobrze przygotowany e-biznes potrafi wykorzystać ten czas nie tylko do utrzymania sprzedaży, ale i do budowania przewagi na tle mniej aktywnej konkurencji. Dzięki trafnej, spersonalizowanej komunikacji i aktywnemu podejściu do klienta lato może stać się jednym z najlepszych okresów sprzedażowych w roku – podsumowuje Urszula Tomicz.

Sklepy, które odpowiednio dostosowują asortyment i działania marketingowe, zwiększają konwersję, budują lojalność klientów, zyskują przewagę nad mniej aktywną konkurencją i umacniają pozycję w świadomości konsumenta. Letni sezon to czas, w którym konsumenci mają więcej czasu, chętniej przeglądają oferty i są bardziej otwarci na zakupy impulsowe. Warto to wykorzystać.

Polski e-commerce bije rekordy! Polacy pokochali promocje

Znajdziesz nas w Google News
Idź do oryginalnego materiału