Dachser odpowiada na globalne wyzwania logistyczne

1 tydzień temu

W obliczu rosnącej presji na globalne łańcuchy dostaw i niestabilności gospodarek, najważniejsze staje się wdrażanie elastycznych i zintegrowanych rozwiązań logistycznych. Konflikty, napięcia geopolityczne i bariery celne uwidaczniają kruchość międzynarodowych przepływów towarów. Przykładem skutecznej odpowiedzi na te wyzwania jest kooperacja firmy Lenze – specjalizującej się w automatyce przemysłowej – z globalnym operatorem logistycznym Dachser.

Lenze SE to globalna firma oferująca mechatroniczne produkty, systemy automatyzacji, oprogramowanie oraz rozwiązania chmurowe i IoT Jak wyjaśnia Gregor Wiesinger, Sales Manager Area West Austria w Dachser Air & Sea Logistics, zaawansowana logistyka odgrywa tu kluczową rolę, ponieważ Lenze musi sprowadzać komponenty z całego świata i dostarczać gotowe produkty na rynki globalne.

Elastyczna logistyka zmienia reguły gry

Firma kładzie szczególny nacisk na efektywność i przejrzystość procesów logistycznych.

– W praktyce oznacza to, iż trasy dostaw muszą być jak najkrótsze, łatwe do zaplanowania i możliwe do śledzenia w czasie rzeczywistym. Komponenty muszą docierać punktualnie, aby ograniczyć konieczność magazynowania zapasów, a gotowe maszyny i systemy muszą trafiać do klientów na czas – mówi Markus Gerhart, Sales Executive, European Logistics Dachser Austria.

Dlatego Lenze stawia na elastyczne rozwiązania i zaufanych partnerów. Dachser oferuje Lenze kompleksowe rozwiązania transportowe „od drzwi do drzwi”, łącząc morski transport drobnicowy (LCL) z wydajnym transportem drogowym w Europie. LCL („less than container load”) oznacza przesyłki mniejsze niż pełny kontener, co umożliwia częstsze wysyłki bez oczekiwania na kompletację pełnego ładunku. – Dzięki LCL nasz globalny łańcuch dostaw pozostaje elastyczny i przewidywalny — podkreśla Wiesinger. Stałe połączenia między Azją a Europą zapewniają regularność, zmniejszają koszty i ślad węglowy, a także ograniczają potrzebę magazynowania dużych zapasów.

Integracja różnych środków transportu

Aby zrozumieć skuteczność współpracy Lenze i Dachser, warto przyjrzeć się procesowi logistycznemu. Komponenty systemów automatyki są wysyłane z Chin do zakładu Lenze w Asten (Austria). Najpierw trafiają do Szanghaju i Ningbo, gdzie są etykietowane, następnie drogą morską płyną do Europy. Po rozładunku w porcie kontenery trafiają bezpośrednio na pociągi towarowe do Austrii, omijając korki i zatory w portach. W Hörsching towary docierają do centrum logistycznego Dachser, skąd trafiają do zakładu produkcyjnego w Asten. Gotowe produkty są następnie dostarczane klientom w Europie Zachodniej i Środkowej.

Dachser Road Logistics realizuje rocznie od 20 000 do 24 000 przesyłek z austriackiego zakładu Lenze – mówi Gerhart. Wiesinger podkreśla, iż dużym atutem współpracy jest to, iż przesyłki po załadunku w Azji nie opuszczają już sieci Dachser – co zapewnia pełną przejrzystość aż do miejsca docelowego, włącznie z obsługą celną.

Przejrzystość na każdym etapie

Podstawą sukcesu jest cyfrowa integracja systemów IT obu firm – wszystkie dane, zamówienia i statusy przesyłek są wymieniane elektronicznie, co umożliwia śledzenie transportów w czasie rzeczywistym i szybką reakcję na ewentualne opóźnienia. – Przejrzystość w łańcuchu dostaw to nasz priorytet. Dzięki inteligentnemu zarządzaniu przesyłkami mamy pełną kontrolę nad przepływem materiałów – mówi Zijad Besic, Supply Chain Manager w Lenze.

Odporność w czasach kryzysu

W dobie globalnych kryzysów, wzrostu kosztów frachtu czy problemów z dostępnością kontenerów model logistyczny łączący transport morski LCL, kolejowy i drogowy pozwolił Lenze utrzymać ciągłość dostaw. W nagłych przypadkach pilne komponenty były dostarczane drogą lotniczą.

– Nasza kooperacja z Dachser opiera się na bezpośrednim, partnerskim kontakcie, który wykracza poza standardowe wideokonferencje. Tylko w ten sposób można zbudować zaufanie i zapewnić sprawność procesów logistycznych. Bliska kooperacja pozwala nam stale koncentrować się na jakości i realizacji wspólnych celów rozwojowych – podsumowuje Besic.

Idź do oryginalnego materiału