Grupa CCC w Q3 2025 (sierpień’25 – październik’25) odnotowała historycznie najwyższy poziom przychodów w pojedynczym kwartale (blisko 3 mld PLN), przy dynamice sprzedaży na poziomie 7 proc.. Q3 2025 był dla Grupy CCC czasem przyspieszenia rozwoju powierzchni handlowej – jej dynamika na koniec kwartału wyniosła +21 proc. rdr.
Przychody Grupy CCC w Q3’25 wzrosły o 7 proc. rdr i wyniosły blisko 3 mld PLN, w niesprzyjającym otoczeniu biznesowym, m.in. pomimo niekorzystnej pogody. Każda z linii biznesowych zanotowała lepszą rdr sprzedaż – HalfPrice o 25 proc., w CCC wzrost wyniósł 5 proc., a w Grupie Modivo 1 proc..
– Trzeci kwartał miał dla nas niejednolity obraz pod względem wynikowym. Niskie dynamiki sprzedaży zanotowaliśmy we wrześniu, który był wyjątkowo ciepłym miesiącem, a dodatkowo nasiliły się wówczas niepokoje społeczne związane z sytuacją geopolityczną. Z drugiej strony, bardzo dobrze wypadł okres Back To School, kiedy zarówno szyld CCC, jak i HalfPrice generowały dwucyfrowe dynamiki sprzedaży LFL. Najlepszym miesiącem kwartału był z kolei październik, który był lepszy rok do roku pod każdym względem – sprzedaży, marży brutto i rentowności. To dla nas najlepszy dowód na to, iż w obiektywnych warunkach biznesowych model Grupy pokazuje swoją siłę – powiedział Dariusz Miłek, Prezes Zarządu Grupy CCC.
Rekordowy rok pod względem rozwoju sieci
W Q3’25 nastąpiło przyspieszenie tempa rozwoju sieci sprzedaży stacjonarnej Grupy CCC, głównie za sprawą przyrostu powierzchni szyldu HalfPrice – jej dynamika sięgnęła poziomu 50 proc. rdr. W minionym kwartale łączny przyrost powierzchni sieci własnej i franczyzowej wyniósł 85 tys. mkw. (wobec 110 tys. mkw. w pierwszym półroczu), z czego blisko połowa otwarć przypadła na ostatni miesiąc – październik. W ostatnim kwartale roku Grupa planuje otwarcie dodatkowo ok. 125 tys. mkw. nowej powierzchni handlowej.
– Rok 2025 będzie rekordowy dla Grupy CCC pod względem rozwoju sieci sprzedaży. Zdecydowanie przebijemy nasz pierwotny cel otwarcia 200/250 tys. mkw. nowej powierzchni handlowej – na koniec roku będzie to o ok. 320 tys. mkw. powierzchni pracującej więcej niż w roku ubiegłym. Tym samym, nasze kanały sprzedaży detalicznej urosną o 38 proc. rdr. Rozwijamy się szybciej niż planowaliśmy, bo mamy dostęp do atrakcyjnych powierzchni handlowych, wynajmowanych na bardzo dobrych warunkach. Tak wysokie tempo rozwoju wiąże się z wyższym poziomem kosztów, które traktujemy jako inwestycję w realizację długoterminowych celów strategicznych. Otwarciu każdego sklepu towarzyszą koszty związane z jego uruchomieniem, m.in. koszt najmu za okres remontu i przygotowania sklepu do sprzedaży, koszt personelu i jego szkolenia, koszt przygotowania towaru i jego alokacji. Są to wydatki ponoszone zanim sklep zacznie generować przychody. W przyszłym roku wszystkie sklepy otwarte w 2025 r. będą już w pełni kontrybuowały do obrotów Grupy – komentuje Dariusz Miłek.

W trzecim kwartale marża brutto Grupy CCC wyniosła 48 proc.. Pomimo bardzo dynamicznego rozwoju biznesu, koszty Grupy rosną w tempie wolniejszym (10 proc.) od tempa wzrostu powierzchni handlowej (21 proc.). Na uwagę zasługuje Grupa Modivo, która zanotowała poziom kosztów niższy rdr o 8 proc., przy wskaźniku kosztów niższym o 3 p.p. rdr.
– Konsekwentnie realizujemy nasze cele w zakresie rozwoju oferty produktowej. Zgodnie z założeniami rośnie udział marek licencyjnych w szyldzie CCC, dzięki czemu jego marża brutto na działalności podstawowej rośnie o prawie 1 p.p. rdr do poziomu c2 proc.. Jesteśmy bardzo zadowoleni z obecności marek licencyjnych w portfolio Grupy i wyników, które generują. Od przyszłego roku marki licencyjne będą dostępne na szerszą skalę także w pozostałych liniach biznesowych Grupy, w szczególności za sprawą wprowadzenia do sprzedaży licencyjnych produktów odzieżowych oraz uruchomienia segmentacji produktowej. Oferta marek licencyjnych znacząco poprawi też rentowność sieci worldbox, dzięki której marża brutto tego formatu poprawi się o kilkanaście punktów procentowych w ujęciu rok do roku – zauważa Dariusz Miłek.
Wyniki poniżej oczekiwań
W Q3’25 Grupa CCC odnotowała wynik operacyjny na poziomie 221 mln PLN oraz wynik EBITDA w wysokości 404 mln PLN. W okresie ostatnich 12 miesięcy rentowność EBITDA Grupy CCC wyniosła 16 proc. i wzrosła w ujęciu rok do roku o 2 p.p.
– Wyniki tego kwartału, jak i całego roku są poniżej naszych oczekiwań. Przez większość roku prowadziliśmy działalność w wymagającym otoczeniu biznesowym. Dodatkowo, przyspieszyliśmy inwestycje pozwalające nam na realizację długoterminowych celów strategicznych, które były krótkoterminowym obciążeniem dla wyników. W związku z tym rewidujemy nasze pierwotne założenia wynikowe na ten rok, podtrzymując jednocześnie cele strategiczne. Po 2025 roku jesteśmy zdecydowanie lepiej przygotowani do ich realizacji. Niezmiennie wierzymy w nasz model biznesowy i jego skuteczność – zapewnia Dariusz Miłek, Prezes Zarządu Grupy CCC.

2 dni temu








