Dino Polska miało 481,87 mln zł zysku netto, 750,05 mln zł zysku EBITDA w III kw. 2025

10 godzin temu

Dino Polska odnotowało 481,87 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w III kw. 2025 r. wobec 438,21 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka.

Zysk operacyjny wyniósł 622,14 mln zł wobec 567,83 mln zł zysku rok wcześniej. Zysk EBITDA sięgnął 750,05 mln zł wobec 673,37 mln zł zysku rok wcześniej.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 8 761,23 mln zł w III kw. 2025 r. wobec 7 607,38 mln zł rok wcześniej. Sprzedaż LFL wzrosła w tym okresie o 4,4%.

W I-III kw. 2025 r. spółka miała 1 190,64 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej wobec 1 081,33 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 24 738,1 mln zł w porównaniu z 21 521,63 mln zł rok wcześniej. Zysk EBITDA sięgnął 1 932,81 mln zł wobec 1 686,11 mln zł zysku w tym ujęciu rok wcześniej.

„Przychody ze sprzedaży w okresie I-III kw. 2025 r. wyniosły 24,7 mld zł i były o 14,9% wyższe niż rok wcześniej. 41% przychodów pochodziło ze sprzedaży produktów świeżych, w szczególności owoców i warzyw, pieczywa oraz świeżego mięsa. Produkty świeże są dostarczane do sklepów Dino każdego dnia o poranku. Dynamika sprzedaży w sklepach, które istnieją od co najmniej roku (like-for-like; LfL), osiągnęła w I-III kw. 2025 r. poziom 4,7%. W III kw. 2025 r. przychody ze sprzedaży Dino wyniosły 8,8 mld zł i były o 15,2% wyższe niż w III kw. 2024 r. Sprzedaż LFL wzrosła w tym okresie o 4,4%” – czytamy w komunikacie.

W III kw. sieć Dino uruchomiła 98 nowych marketów, a narastająco od początku roku powiększyła się o 245 sklepów. Na koniec września 2025 r. sieć posiadała 2933 sklepy, o 361 więcej niż rok wcześniej. Na koniec września 2025 r. łączna powierzchnia sali sprzedaży sklepów Dino wyniosła 1,2 mln m2 i była o 14,3% większa niż rok wcześniej, podano.

Nakłady inwestycyjne Dino Polska, głównie związane z rozwojem sieci, zaplecza logistycznego i mocy produkcyjnych zakładu mięsnego Agro-Rydzyna, wyniosły w III kw. 2025 r. 533 mln zł, a narastająco od początku roku przekroczyły 1,58 mld zł i były o 34% wyższe niż rok wcześniej. Skumulowana wartość nakładów inwestycyjnych Grupy Dino w ciągu ostatnich pięciu lat wyniosła blisko 7,5 mld zł, czytamy dalej.

Spółka podkreśliła także, iż standardowym elementem wyposażenia nowo otwieranych marketów Dino są instalacje fotowoltaiczne, które zapewniają firmie czystą energię elektryczną. Na koniec III kwartału posiadały je 2774 sklepy, co stanowiło 95% całej sieci Dino. Własne instalacje odnawialnych źródeł energii działają także w pięciu centrach dystrybucyjnych Grupy. Łączna moc instalacji OZE należących do Grupy Dino wyniosła na koniec III kw. 2025 r. 113 MW. Narastająco od początku roku Dino Polska uzyskała 92 GWh energii ze słońca, o 18% więcej niż w analogicznym okresie 2024 r.

W ujęciu jednostkowym zysk netto w I-III kw. 2025 r. wyniósł 911,48 mln zł wobec 858,86 mln zł zysku rok wcześniej.

Dino to ogólnopolska sieć oraz wiodący gracz w perspektywicznym i rosnącym segmencie średniej wielkości supermarketów. Spółka zadebiutowała na GPW w 2017 r.; wchodzi w skład indeksu WIG20.

Źródło: ISBnews

Idź do oryginalnego materiału