Warszawa, 02.05.2025 (ISBnews) – Drago entertainment odnotowało 3,64 mln zł jednostkowego zysku netto w 2024 r. wobec 1,41 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka.
Zysk operacyjny wyniósł 3,81 mln zł wobec 2,27 mln zł zysku rok wcześniej. Zysk EBITDA sięgnął 4,02 mln zł wobec 2,61 mln zł zysku rok wcześniej.
Przychody ze sprzedaży sięgnęły 21,25 mln zł wobec 16,69 mln zł rok wcześniej.
“Był to rok obfitujący w premiery naszych gier na platformę PC, macOS oraz w wersjach na konsole, zapewniający spółce bardzo mocne wyniki zaprezentowane w raportach śródrocznym oraz za trzeci kwartał 2024 roku, a przede wszystkim podsumowanie tych wyników w raporcie rocznym. Przychody ze sprzedaży produktów wzrosły o ponad 5 mln zł w porównaniu do ubiegłego roku, a zysk brutto zwiększył się ponad 2-krotnie” – napisał zarząd w liście dołączonym do raportu.
W omawianym roku do konsolowych fanów gier trafiły gry “Food Truck Simulator” w wersji na Xbox, PlayStation oraz Nintendo Switch; w przypadku “Gas Station Simulator”, które dostępne jest również na wszystkie trzy konsole, do graczy trafiły płatne dodatki: “Can Touch This” i “Airstrip” oraz bezpłatne update’y “Car Wash” oraz “Party Time”, przypomniano.
“W przypadku gier na platformę PC, kontynuowaliśmy pracę nad naszymi bieżącymi projektami, m.in.: rozbudową uniwersum gry ‘Gas Station Simulator’, która otrzymała potężny i długo oczekiwany przez graczy ‘Revamp Update’, wydaliśmy dwa duże płatne ‘DLC: Tidal Wave’ oraz ‘Car Junkyard’, czy też przygotowaliśmy szereg optymalizacji podstawowej wersji gry, która niezmiennie cieszy się olbrzymim zainteresowaniem graczy. Ponadto realizowane są prace nad ‘Road Diner Simulator’ – tytułem z uniwersum ‘Gas Station Simulator'” – wymieniono dalej.
“Rok 2024 pozwolił nam na przygotowanie gry ‘Winter Survival’ do pełnego wydania, jeszcze trwają, natomiast otrzymaliśmy bezcenny feedback po udostępnieniu gry w minionym roku w formule early access i na jego podstawie oraz na bazie własnych planów zrealizowaliśmy m.in.: dodanie ACT II do trybu Story i nowego trybu ColdWave, rozbudowaliśmy znacznie świat gry oraz wykonaliśmy szereg optymalizacji, co finalnie liczymy, iż przyczyni się do nowej i mocnej odsłony naszego tytułu w chwili wydania w 2025. Ponadto kontynuujemy współpracę z dwoma zewnętrznymi podmiotami, które pracują nad tytułami z portfolio Drago – ‘Airport Contraband’ i DLC ‘Shady Deals'” – napisał zarząd.
Swoje działania spółka koncentruje na pięciu obszarach: tworzeniu i wydawaniu własnych IP z segmentu symulatorów oraz survivali, wydawaniu symulatorów firm trzecich w ramach budowanego wewnętrznie wydawnictwa, zintensyfikowaniu współpracy z zewnętrznymi podwykonawcami oraz konsekwentną rozbudową kompetencji własnego zespołu deweloperskiego i marketingowego, podsumowano.
Drago entertainment to producent i deweloper gier wideo, powstały w 1998 r. w Krakowie. Spółka przeszła na rynek główny GPW z NewConnect w 2023 r.
(ISBnews)