W okresie 1 września 2024 – 31 sierpnia 2025 firma EPP zrealizowała niemal 300 inicjatyw społecznych. Zaangażowało się w nie ponad 50% zespołu, który przepracował łącznie 2 262 godziny w ramach wolontariatu. Działania objęły swoim zasięgiem ponad 37 000 beneficjentów – wzrost o 20% w porównaniu z poprzednim rokiem, a przestrzeń dedykowana akcjom społecznym to niemal 40 000 mkw. – tyle co powierzchnia średniego centrum handlowego.
Firma kontynuowała sprawdzone inicjatywy portfelowe i program „5 dobrych uczynków„, a także wolontariat pracowniczy wspierany grantami. Nowością było wykorzystanie własnych kanałów komunikacji – ekranów, nośników reklamowych i zasięgu w mediach społecznościowych oraz na platformie do komunikacji z najemcami – do promowania istotnych tematów społecznych.
– Aktywnie i jednocześnie kreatywnie wykorzystujemy potencjał oraz zasoby zarządzanych przez nas obiektów – miejsc, które łączą ludzi i wpływają na otoczenie – komentuje Urszula Matej-Bil, członkini zarządu ds. marketingu i komunikacji w EPP. – W minionym roku sięgnęliśmy po nowy pomysł: wykorzystaliśmy nasze kanały komunikacji, docierając z ważnymi społecznie przekazami do milionów osób. A warto podkreślić, iż każdego roku odwiedza nas ponad 100 milionów klientów. Projekty takie jak „Dom. Rodzina. Bliskość” z Fundacją Ronalda McDonalda czy kampania #ZadbajOMental z Fundacją eFkropka pokazują, iż możemy szeroko mówić o istotnych sprawach i faktycznie pomagać.

Portfelowe działania EPP
EPP realizuje inicjatywy portfelowe, w które zaangażowane są wszystkie obiekty, którymi zarządza. Wśród nich znajdują się m.in. „Godziny ciszy” – trzy godziny tygodniowo z ograniczonymi bodźcami sensorycznymi, z których skorzystało ponad 5,7 miliona osób – oraz strefy bookcrossingowe, promujące czytelnictwo i gospodarkę obiegu zamkniętego. Obiekty zarządzane przez EPP są także przyjazne zwierzętom: w minionym roku odwiedziło je blisko 103 tys. klientów z pupilami.
W listopadzie 2024 roku firma wsparła kampanię „Dom. Rodzina. Bliskość” Fundacji Ronalda McDonalda, udostępniając przestrzeń reklamową i docierając do ponad 4 milionów odbiorców z informacją o możliwościach wsparcia dla rodzin dzieci długotrwale hospitalizowanych. Szeroki zasięg miała także kampania #ZadbajOMental zrealizowana w sierpniu 2025 roku we współpracy z Fundacją eFkropka. Jej celem było zachęcanie do rozmowy o zdrowiu psychicznym, budowanie świadomości, jak rozpoznawać sygnały kryzysu oraz ułatwienie dostępu do profesjonalnego wsparcia. Uruchomiono bezpłatną infolinię, która w okresie funkcjonowania (sierpień-październik) obsłużyła 87 interwencji, a komunikaty nt. pomocy w kryzysie psychicznym dotarły do niemal 5 milionów odbiorców. Zwieńczeniem działań był finał w Galerii Młociny – wydarzenie skupione na dialogu i edukacji poprzez wykłady, teatr improwizowany i spotkania z ekspertami.
Lokalne inicjatywy w ramach programu „5 dobrych uczynków”
Program „5 dobrych uczynków” EPP realizuje już od 5 lat, odpowiadając na lokalne potrzeby społeczne. W minionym roku finansowym odbyło się 288 takich akcji z udziałem 116 pracowników.
Strategia wartości społecznej EPP opiera się na trzech filarach: lokalne wyzwania społeczne, edukacja oraz zdrowie. Każdy odpowiada na zidentyfikowane potrzeby społeczności w sąsiedztwie obiektów zarządzanych przez EPP. W ramach filaru lokalnych wyzwań społecznych zorganizowano m.in. akcję „Babskie Sprawy” w M1 Łódź, która objęła 2 823 beneficjentów. Odbyły się liczne warsztaty dla kobiet oraz sąsiedzka wymiana ubrań promująca drugi obieg i budowanie więzi społecznych.
Filar edukacji odpowiada na potrzeby mieszkańców i naturalnie wpisuje się w ich codzienne życie. Przykładem jest cykl warsztatów „Sadzimy relacje” w Galerii Amber, który łączył działania na rzecz środowiska naturalnego Kalisza z nauką budowania relacji i przeciwdziałał cyfrowej izolacji najmłodszych. Wzięło w nich udział 1 500 dzieci z 47 lokalnych placówek edukacyjnych – od przedszkolaków po młodzież.
Z kolei w ramach filaru zdrowie realizowane są działania profilaktyczne i edukacyjne. Taką inicjatywą była wystawa fotograficzna „Siła kobieTY” zorganizowana w Galerii Amber, która przełamywała społeczne tabu wokół chorób nowotworowych. Wydarzeniu towarzyszyły bezpłatne badania mammograficzne i spotkania edukacyjne dla kobiet.
Wolontariat pracowniczy EPP: wszystkie ręce na pokład
Prawdziwe zaangażowanie społeczne zaczyna się od ludzi, dlatego w roku finansowym 2025 zrealizowano 7 projektów wolontariatu pracowniczego wspieranych grantami. Wzięło w nich udział niemal 30 pracowników, którzy dedykowali 306 godzin na wsparcie prawie 400 beneficjentów. Każdy z projektów wpisywał się w filary strategii społecznej EPP oraz opierał się na aktywnym udziale pracowników.
Wśród inicjatyw znalazły się m.in. „Łączą nas góry” – listopadowa wyprawa górska dla pensjonariuszy domu opieki, która umożliwiła osobom z niepełnosprawnościami kontakt z naturą. Outlet Park wsparł z kolei Krajowe Towarzystwo Autyzmu Oddział w Szczecinie, przeprowadzając remont kuchni w placówce uczącej samodzielności osoby z autyzmem.
Szczególną inicjatywą była czerwcowa ogólnofirmowa akcja, w której 22 pracowników EPP spędziło czas z podopiecznymi Stowarzyszenia mali bracia Ubogich. Wolontariusze spacerowali z seniorami, rozmawiali i tworzyli razem pachnące upominki – proste działania przeciwko samotności, które na długo zostały w sercach obu stron.

10 godzin temu







