Odkąd prezydent Donald Trump postanowił wprowadzić cła na partnerów handlowych Ameryki europejscy konsumenci wydają się być zniechęceni do towarów importowanych z USA. choćby McDonald’s zauważył spadek liczby klientów, a Tesla, której właścicielem jest doradca Trumpa i istotny sponsor jego kampanii wyborczej Elon Musk jest bojkotowana i ponosi poważne straty.
Spada sprzedaż ketchupu firmy Heinz, chipsów Lays, a w Szwecji posiadacze Tesli zaczęli naklejać na swe samochody naklejki z napisem "Wstyd" - wylicza nowojorski dziennik.Reklama
Europejczycy wolą zapłacić więcej za produkty
W Danii konsumenci zaczęli na Facebooku organizować kampanie bojkotu amerykańskich towarów. W marcu tamtejsza sieć dyskontów spożywczych Netto rozpoczęła oznaczanie europejskich produktów dzięki gwiazdki, by pomóc w wyborze klientom, którzy bojkotują towary z USA. Była to reakcja na prośby klientów, którzy zwrócili uwagę, iż podczas zakupów nie jest łatwo gwałtownie znaleźć informację o producenci.
"Zniechęcenia Europejczyków do wieloletniego sojusznika nie będzie łatwo zmienić. Badanie EBC wskazało, iż choćby jeżeli wprowadzone zostaną 5-procentowe cła na amerykańskie towary sprzedawane w Europie, to Europejczycy przez cały czas będą skłonni je ignorować" - pisze "NYT".
Bank ustalił, iż europejscy konsumenci są skłonni wybierać droższe towary i usługi, byle wziąć odwet za cła Trumpa - dodał dziennik.
Duńska grupa na Facebooku, która zabiega o bojkot towarów z USA, liczy 95 tys. osób, a jej członkowie pomagają sobie nawzajem ustalić, co naprawdę jest produkowane w Ameryce.