Warszawa, 18.11.2025 (ISBnews) – Ferro odnotowało 18,94 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w III kw. 2025 r. wobec 27,15 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka.
Zysk operacyjny wyniósł 24,05 mln zł wobec 33,8 mln zł zysku rok wcześniej. Zysk EBITDA sięgnął 24 mln zł wobec 38,1 mln zł zysku rok wcześniej.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 193,47 mln zł w III kw. 2025 r. wobec 205,28 mln zł rok wcześniej.
W I-III kw. 2025 r. spółka miała 49,55 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej wobec 60,45 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 563,04 mln zł w porównaniu z 584,61 mln zł rok wcześniej. Zysk EBITDA sięgnął 73,7 mln zł wobec 94,1 mln zł zysku w tym ujęciu rok wcześniej.
Wartość sprzedaży zagranicznej Grupy w I-III kw. 2025 r. sięgnęła 344,2 mln zł (udział ponad 61% w przychodach ogółem), a jej poziom był porównywalny r/r. Przychody w Polsce wyniosły w omawianym okresie 218,9 mln zł. Sprzedaż Grupy w segmencie armatury sanitarnej wyniosła 267,7 mln zł i była o 5% niższa w ujęciu r/r. Sprzedaż segmentu armatury instalacyjnej wyniosła 192,7 mln zł i była na stabilnym poziomie w ujęciu r/r, a przychody segmentu źródeł ciepła były niższe o 5% r/r i wyniosły 91,4 mln zł, podano także.
W wynikach finansowych Grupy Ferro przez cały czas widać efekty ograniczonego popytu przede wszystkim na rynku polskim, podwyższonych kosztów zakupu towarów (szczególnie w związku z wysokim kursem USD na przełomie 2024 i 2025) i wybranych kosztów operacyjnych (presji na wzrost wynagrodzeń) oraz rozpoczęcia realizacji długoterminowych projektów strategicznych, nakierowanych na umocnienie pozycji Grupy i jeszcze lepsze przygotowanie jej na wyzwania rynkowe, podano także.
“Zgodnie z naszymi przewidywaniami i zapowiedziami na rynku w ostatnich miesiącach nie doszło do żadnych istotnych zmian, które mogłyby stymulować wzrost popytu. W III kwartale widać natomiast efekty bardzo konsekwentnej i rzetelnej pracy operacyjnej w całej Grupie nad podstawowymi elementami naszego biznesu. Utrzymujemy wysoką dyscyplinę kosztową i bardzo uważnie zarządzamy zapasem, żeby jego struktura była dobrze dopasowana do popytu na poszczególnych rynkach, zarówno pod kątem doboru asortymentu, jak i kompleksowości i konkurencyjności oferty. Wprowadzamy więcej nowości i pracujemy na zapasie o adekwatnym czasie rotacji, co umożliwia lepsze planowanie sprzedaży i zarządzanie polityką cenową, zwiększa stabilność oraz daje więcej elastyczności w zakresie kształtowania marż. Te działania pozwoliły nam w III kw. 2025 r. osiągnąć lepsze poziomy EBITDA i marży” – powiedział prezes Wojciech Gątkiewicz, cytowany w komunikacie poświęconym wynikom.
“Sytuację przez cały czas oceniamy na chłodno, W tej wymagającej sytuacji przez cały czas procentuje szeroka dywersyfikacja geograficzna Grupy Ferro. W okresie 9 miesięcy br. dobrze w naszej ocenie zachowywał się rynek węgierski, litewski i rumuński oraz rynki pozostałe. Zgodna z naszymi oczekiwaniami była także sprzedaż w Czechach. Natomiast w Polsce przez cały czas obserwujemy osłabienie popytu. W naszej ocenie rynek poszukuje w obecnym trudnym otoczeniu ‘nowej równowagi’ – dotyczy to zarówno decyzji producentów i dystrybutorów, jak i klientów” – dodał.
CFO Olga Panek podkreśliła, iż struktura finansowania pozostaje zdrowa – wskaźnik długu netto/EBITDA utrzymywany jest na bezpiecznym poziomie.
“To tym bardziej istotne, iż w trybie ciągłym analizujemy rynek pod kątem możliwych M&A. Zależy nam na tym, by zachować pełną gotowość do realizacji ewentualnych transakcji w tym obszarze, jeżeli nadarzy się ku temu biznesowa okazja. W takiej sytuacji, na trudnym rynku, wygrywa ten, kto potrafi podjąć odpowiedzialną decyzję i ma odpowiednie zaplecze finansowe, by ją zrealizować” – powiedziała Panek.
W ujęciu jednostkowym zysk netto w I-III kw. 2025 r. wyniósł 44,1 mln zł wobec 60,18 mln zł zysku rok wcześniej.
Ferro to jeden z największych w regionie Europy Środkowo-Wschodniej producentów i dystrybutorów techniki sanitarnej, instalacyjnej i grzewczej. Ferro jest notowane na rynku głównym warszawskiej giełdy od 2010 r. W 2024 r. miało 783,37 mln zł skonsolidowanych przychodów.
(ISBnews)

7 godzin temu






