Postępowanie przetargowe na budowę połączenia tramwajowego między Gdańskiem Południem a Wrzeszczem (GPW) wkracza w kolejną fazę. Po pozytywnej weryfikacji wniosków wszyscy kandydaci otrzymali prawo do złożenia ofert. Poznamy je 30 grudnia br.
Lista zakwalifikowanych podmiotów:
| Lp. | Nazwa podmiotu |
| 1. | TORPOL SA |
| 2. | Konsorcjum firm: – ROVERPOL sp. z o.o. (lider) – ROVER INFRAESTRUCTURAS SA (partner) |
| 3. | GÜLERMAK SA |
| 4. | Konsorcjum firm: – Aldesa Construcciones Polska sp. z o.o. (lider) – Aldesa Construcciones SA (partner) – COALVI SA (partner) |
| 5. | PORR SA |
| 6. | Konsorcjum firm: – NDI SA (lider) – NDI Sopot SA (partner) |
| 7. | STRABAG sp. z o.o. |
| 8. | Konsorcjum firm: – Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor sp. z o.o. (lider) – ADAMIETZ WARSZAWA sp. z o.o. (partner) |
| 9. | Konsorcjum firm: – Balzola Polska sp. z o.o. (lider) – Lantania SA (partner) – Pan Mediterranean Engineering Company LTD (partner) |
| 10. | Konsorcjum firm: – UNIBEP SA (lider) – INTOP Warszawa sp. z o.o. (partner) |
| 11. | Konsorcjum firm: – Polimex Infrastruktura sp. z o.o. (lider) – Polimex Mostostal SA (partner) |
| 12. | Budimex SA |
| 13. | Konsorcjum firm: – ZUE SA (lider) – DUNA POLSKA SA (partner) |
| 14. | Konsorcjum firm: – MIRBUD SA (lider) – Pomorskie Przedsiębiorstwo Mechaniczno-Torowe sp. z o.o. (partner) – TERLAN sp. z o.o. (partner) |
Tunel, torowiska i drogi rowerowe w jednym projekcie
Gdańskie przedsięwzięcie przewiduje wybudowanie niemal 3,8 km nowego torowiska oraz przebudowę 0,6 km linii już funkcjonującej. Powstanie 7 przystanków, w tym jeden z funkcją węzła przesiadkowego łączącego komunikację autobusową i tramwajową. Projekt obejmuje również 4,8 km ścieżek rowerowych oraz modernizację 2,8 km dróg. Kluczowym elementem jest tunel pod ul. Wileńską o długości 280 m, który powstanie metodą wykopu otwartego. Torowiska otrzymają nawierzchnię trawiastą.
Niezależność od korków i wysoka częstotliwość kursów
Nowa linia tramwajowa zapewni szybkie połączenie dzielnicy Piecki-Migowo z centrum Wrzeszcza, niezależnie od natężenia ruchu samochodowego. W godzinach szczytu z infrastruktury skorzysta ponad 2,5 tys. pasażerów na godz., a interwał kursowania wyniesie 5 min. Przystanki zaprojektowano z myślą o pełnej dostępności dla wszystkich podróżnych – będą na wysokości podłogi tramwajów, co ułatwi wsiadanie osobom z niepełnosprawnościami, rodzicom z wózkami oraz seniorom.
3 lata na realizację projektu i wsparcie unijne
Realizacja inwestycji potrwa 3 lata od momentu zawarcia kontraktu. Całkowity koszt projektu wynosi ponad 800 mln zł. Projekt otrzymał dofinansowanie z programu FEnIKS (Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat i Środowisko) w kwocie przekraczającej 259 mln zł, co stanowi ok. 32 proc. wartości przedsięwzięcia.
Autor: Damian Malesza
Fot. UM Gdańsk – zdjęcie poglądowe
Zobacz również:

2 godzin temu







