Gdańsk: Budowa trasy tramwajowej za 800 mln zł – 14 podmiotów zakwalifikowanych do drugiego etapu przetargu

2 godzin temu

Postępowanie przetargowe na budowę połączenia tramwajowego między Gdańskiem Południem a Wrzeszczem (GPW) wkracza w kolejną fazę. Po pozytywnej weryfikacji wniosków wszyscy kandydaci otrzymali prawo do złożenia ofert. Poznamy je 30 grudnia br.

Lista zakwalifikowanych podmiotów:

Lp.Nazwa podmiotu
1.TORPOL SA
2.Konsorcjum firm:
– ROVERPOL sp. z o.o. (lider)
– ROVER INFRAESTRUCTURAS SA (partner)
3.GÜLERMAK SA
4.Konsorcjum firm:
– Aldesa Construcciones Polska sp. z o.o. (lider)
– Aldesa Construcciones SA (partner)
– COALVI SA (partner)
5.PORR SA
6.Konsorcjum firm:
– NDI SA (lider)
– NDI Sopot SA (partner)
7.STRABAG sp. z o.o.
8.Konsorcjum firm:
– Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor sp. z o.o. (lider)
– ADAMIETZ WARSZAWA sp. z o.o. (partner)
9.Konsorcjum firm:
– Balzola Polska sp. z o.o. (lider)
– Lantania SA (partner)
– Pan Mediterranean Engineering Company LTD (partner)
10.Konsorcjum firm:
– UNIBEP SA (lider)
– INTOP Warszawa sp. z o.o. (partner)
11.Konsorcjum firm:
– Polimex Infrastruktura sp. z o.o. (lider)
– Polimex Mostostal SA (partner)
12.Budimex SA
13.Konsorcjum firm:
– ZUE SA (lider)
– DUNA POLSKA SA (partner)
14.Konsorcjum firm:
– MIRBUD SA (lider)
– Pomorskie Przedsiębiorstwo Mechaniczno-Torowe sp. z o.o. (partner)
– TERLAN sp. z o.o. (partner)

Tunel, torowiska i drogi rowerowe w jednym projekcie

Gdańskie przedsięwzięcie przewiduje wybudowanie niemal 3,8 km nowego torowiska oraz przebudowę 0,6 km linii już funkcjonującej. Powstanie 7 przystanków, w tym jeden z funkcją węzła przesiadkowego łączącego komunikację autobusową i tramwajową. Projekt obejmuje również 4,8 km ścieżek rowerowych oraz modernizację 2,8 km dróg. Kluczowym elementem jest tunel pod ul. Wileńską o długości 280 m, który powstanie metodą wykopu otwartego. Torowiska otrzymają nawierzchnię trawiastą.

Niezależność od korków i wysoka częstotliwość kursów

Nowa linia tramwajowa zapewni szybkie połączenie dzielnicy Piecki-Migowo z centrum Wrzeszcza, niezależnie od natężenia ruchu samochodowego. W godzinach szczytu z infrastruktury skorzysta ponad 2,5 tys. pasażerów na godz., a interwał kursowania wyniesie 5 min. Przystanki zaprojektowano z myślą o pełnej dostępności dla wszystkich podróżnych – będą na wysokości podłogi tramwajów, co ułatwi wsiadanie osobom z niepełnosprawnościami, rodzicom z wózkami oraz seniorom.

3 lata na realizację projektu i wsparcie unijne

Realizacja inwestycji potrwa 3 lata od momentu zawarcia kontraktu. Całkowity koszt projektu wynosi ponad 800 mln zł. Projekt otrzymał dofinansowanie z programu FEnIKS (Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat i Środowisko) w kwocie przekraczającej 259 mln zł, co stanowi ok. 32 proc. wartości przedsięwzięcia.

Autor: Damian Malesza
Fot. UM Gdańsk – zdjęcie poglądowe

Zobacz również:

Gdańsk: Ogromne zainteresowanie budową nowej trasy tramwajowej za ponad 800 mln zł
Kolejny krok w kierunku budowy trasy tramwajowej Gdańsk Południe – Wrzeszcz. Przetarg ogłoszony
Idź do oryginalnego materiału