Grupa CCC miała wstępnie 396 mln zł skorygowanego zysku EBITDA w III kw. 2025 r.

9 godzin temu

Warszawa, 07.11.2025 (ISBnews) – Grupa CCC miała 396 mln zł skorygowanego zysku EBITDA w III kw. 2025 r. (sierpień-październik br.) wobec 480 mln zł zysku w tym ujęciu rok wcześniej, podała spółka, powołując się na wstępne dane. Przychody wyniosły 2 966 mln zł vs. 2 771 mln zł.

“Grupa CCC w III kw. 2025 (sierpień’25 – październik’25) odnotowała historycznie najwyższy poziom przychodów w pojedynczym kwartale (blisko 3 mld zł), przy dynamice sprzedaży na poziomie 7%. III kw. 2025 był dla Grupy CCC czasem przyspieszenia rozwoju powierzchni handlowej – jej dynamika na koniec kwartału wyniosła +21% r/r. […] Każda z linii biznesowych zanotowała lepszą r/r sprzedaż – HalfPrice o 25%, w CCC wzrost wyniósł 5%, a w Grupie Modivo 1%” – czytamy w komunikacie.

Skonsolidowany EBIT sięgnął 221 mln zł w III kw. br. wobec 328 mln zł rok wcześniej, a marża EBIT wyniosła 7,5% wobec 11,8%, podano.

“Trzeci kwartał miał dla nas niejednolity obraz pod względem wynikowym. Niskie dynamiki sprzedaży zanotowaliśmy we wrześniu, który był wyjątkowo ciepłym miesiącem, a dodatkowo nasiliły się wówczas niepokoje społeczne związane z sytuacją geopolityczną. Z drugiej strony, bardzo dobrze wypadł okres Back To School, kiedy zarówno szyld CCC, jak i HalfPrice generowały dwucyfrowe dynamiki sprzedaży LFL. Najlepszym miesiącem kwartału był z kolei październik, który był lepszy rok do roku pod każdym względem – sprzedaży, marży brutto i rentowności. To dla nas najlepszy dowód na to, iż w obiektywnych warunkach biznesowych model Grupy pokazuje swoją siłę” – powiedział prezes Grupy CCC Dariusz Miłek, cytowany w komunikacie.

“Wyniki tego kwartału, jak i całego roku są poniżej naszych oczekiwań. Przez większość roku prowadziliśmy działalność w wymagającym otoczeniu biznesowym. Dodatkowo, przyspieszyliśmy inwestycje pozwalające nam na realizację długoterminowych celów strategicznych, które były krótkoterminowym obciążeniem dla wyników. W związku z tym rewidujemy nasze pierwotne założenia wynikowe na ten rok, podtrzymując jednocześnie cele strategiczne. Po 2025 roku jesteśmy zdecydowanie lepiej przygotowani do ich realizacji. Niezmiennie wierzymy w nasz model biznesowy i jego skuteczność” – dodał.

W III kwartale marża brutto Grupy CCC wyniosła 47,6% wobec 51,2% rok wcześniej. Marża skorygowanej EBITDA wyniosła 13,3% wobec 17,3%. Pomimo bardzo dynamicznego rozwoju biznesu, koszty Grupy rosną w tempie wolniejszym (10%) od tempa wzrostu powierzchni handlowej (21%). Na uwagę zasługuje Grupa Modivo, która zanotowała poziom kosztów niższy r/r o 8%, przy wskaźniku kosztów niższym o 3 pkt proc. r/r.

Grupa wypracowała 404 mln zł raportowanego zysku EBITDA wobec 479 mln zł rok wcześniej, a marża EBITDA spadła do 13,6%z 17,3%.

Powierzchnia salonów wyniosła na koniec października 2025 r. 998 903 m2 wobec 824 624 m2 rok wcześniej, a liczba sklepów wzrosła do 1158 (w tym 868 sklepów CCC, 58 – eobuwie, 197 – HalfPrice) z 1 014 (w tym 808 sklepów CCC, 51 – eobuwie, 141 – HalfPrice). W ostatnim kwartale roku Grupa planuje otwarcie dodatkowo ok. 125 tys. m2 nowej powierzchni handlowej.

“‎Rok 2025 będzie rekordowy dla Grupy CCC pod względem rozwoju sieci sprzedaży. Zdecydowanie przebijemy nasz pierwotny cel otwarcia 200/250 tys. m2. nowej powierzchni handlowej – na koniec roku będzie to o ok. 320 tys. mkw. powierzchni pracującej więcej niż w roku ubiegłym. Tym samym, nasze kanały sprzedaży detalicznej urosną o 38% rdr. Rozwijamy się szybciej niż planowaliśmy, bo mamy dostęp do atrakcyjnych powierzchni handlowych, wynajmowanych na bardzo dobrych warunkach” – powiedział prezes.

“Tak wysokie tempo rozwoju wiąże się z wyższym poziomem kosztów, które traktujemy jako inwestycję w realizację długoterminowych celów strategicznych. Otwarciu każdego sklepu towarzyszą koszty związane z jego uruchomieniem, m.in. koszt najmu za okres remontu i przygotowania sklepu do sprzedaży, koszt personelu i jego szkolenia, koszt przygotowania towaru i jego alokacji. Są to wydatki ponoszone zanim sklep zacznie generować przychody. W przyszłym roku wszystkie sklepy otwarte w 2025 r. będą już w pełni kontrybuowały do obrotów Grupy” – dodał.

Wskazał, iż zgodnie z założeniami rośnie udział marek licencyjnych w szyldzie CCC, a od przyszłego roku marki licencyjne będą dostępne na szerszą skalę także w pozostałych liniach biznesowych Grupy, w szczególności za sprawą wprowadzenia do sprzedaży licencyjnych produktów odzieżowych oraz uruchomienia segmentacji produktowej.

“Oferta marek licencyjnych znacząco poprawi też rentowność sieci worldbox, dzięki której marża brutto tego formatu poprawi się o kilkanaście punktów procentowych w ujęciu rok do roku” – dodał prezes.

Grupa CCC jest jedną z największych europejskich spółek w segmencie obuwia i odzieży. Działa na 23 rynkach. Spółka jest notowana na warszawskiej giełdzie od 2004 roku; wchodzi w skład indeksu WIG20. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 10,3 mld zł w roku obrotowym 2024 (luty 2024 – styczeń 2025).

(ISBnews)

Idź do oryginalnego materiału