Warszawa, 07.11.2025 (ISBnews) – Grupa CCC miała 396 mln zł skorygowanego zysku EBITDA w III kw. 2025 r. (sierpień-październik br.) wobec 480 mln zł zysku w tym ujęciu rok wcześniej, podała spółka, powołując się na wstępne dane. Przychody wyniosły 2 966 mln zł vs. 2 771 mln zł.
“Grupa CCC w III kw. 2025 (sierpień’25 – październik’25) odnotowała historycznie najwyższy poziom przychodów w pojedynczym kwartale (blisko 3 mld zł), przy dynamice sprzedaży na poziomie 7%. III kw. 2025 był dla Grupy CCC czasem przyspieszenia rozwoju powierzchni handlowej – jej dynamika na koniec kwartału wyniosła +21% r/r. […] Każda z linii biznesowych zanotowała lepszą r/r sprzedaż – HalfPrice o 25%, w CCC wzrost wyniósł 5%, a w Grupie Modivo 1%” – czytamy w komunikacie.
Skonsolidowany EBIT sięgnął 221 mln zł w III kw. br. wobec 328 mln zł rok wcześniej, a marża EBIT wyniosła 7,5% wobec 11,8%, podano.
“Trzeci kwartał miał dla nas niejednolity obraz pod względem wynikowym. Niskie dynamiki sprzedaży zanotowaliśmy we wrześniu, który był wyjątkowo ciepłym miesiącem, a dodatkowo nasiliły się wówczas niepokoje społeczne związane z sytuacją geopolityczną. Z drugiej strony, bardzo dobrze wypadł okres Back To School, kiedy zarówno szyld CCC, jak i HalfPrice generowały dwucyfrowe dynamiki sprzedaży LFL. Najlepszym miesiącem kwartału był z kolei październik, który był lepszy rok do roku pod każdym względem – sprzedaży, marży brutto i rentowności. To dla nas najlepszy dowód na to, iż w obiektywnych warunkach biznesowych model Grupy pokazuje swoją siłę” – powiedział prezes Grupy CCC Dariusz Miłek, cytowany w komunikacie.
“Wyniki tego kwartału, jak i całego roku są poniżej naszych oczekiwań. Przez większość roku prowadziliśmy działalność w wymagającym otoczeniu biznesowym. Dodatkowo, przyspieszyliśmy inwestycje pozwalające nam na realizację długoterminowych celów strategicznych, które były krótkoterminowym obciążeniem dla wyników. W związku z tym rewidujemy nasze pierwotne założenia wynikowe na ten rok, podtrzymując jednocześnie cele strategiczne. Po 2025 roku jesteśmy zdecydowanie lepiej przygotowani do ich realizacji. Niezmiennie wierzymy w nasz model biznesowy i jego skuteczność” – dodał.
W III kwartale marża brutto Grupy CCC wyniosła 47,6% wobec 51,2% rok wcześniej. Marża skorygowanej EBITDA wyniosła 13,3% wobec 17,3%. Pomimo bardzo dynamicznego rozwoju biznesu, koszty Grupy rosną w tempie wolniejszym (10%) od tempa wzrostu powierzchni handlowej (21%). Na uwagę zasługuje Grupa Modivo, która zanotowała poziom kosztów niższy r/r o 8%, przy wskaźniku kosztów niższym o 3 pkt proc. r/r.
Grupa wypracowała 404 mln zł raportowanego zysku EBITDA wobec 479 mln zł rok wcześniej, a marża EBITDA spadła do 13,6%z 17,3%.
Powierzchnia salonów wyniosła na koniec października 2025 r. 998 903 m2 wobec 824 624 m2 rok wcześniej, a liczba sklepów wzrosła do 1158 (w tym 868 sklepów CCC, 58 – eobuwie, 197 – HalfPrice) z 1 014 (w tym 808 sklepów CCC, 51 – eobuwie, 141 – HalfPrice). W ostatnim kwartale roku Grupa planuje otwarcie dodatkowo ok. 125 tys. m2 nowej powierzchni handlowej.
“Rok 2025 będzie rekordowy dla Grupy CCC pod względem rozwoju sieci sprzedaży. Zdecydowanie przebijemy nasz pierwotny cel otwarcia 200/250 tys. m2. nowej powierzchni handlowej – na koniec roku będzie to o ok. 320 tys. mkw. powierzchni pracującej więcej niż w roku ubiegłym. Tym samym, nasze kanały sprzedaży detalicznej urosną o 38% rdr. Rozwijamy się szybciej niż planowaliśmy, bo mamy dostęp do atrakcyjnych powierzchni handlowych, wynajmowanych na bardzo dobrych warunkach” – powiedział prezes.
“Tak wysokie tempo rozwoju wiąże się z wyższym poziomem kosztów, które traktujemy jako inwestycję w realizację długoterminowych celów strategicznych. Otwarciu każdego sklepu towarzyszą koszty związane z jego uruchomieniem, m.in. koszt najmu za okres remontu i przygotowania sklepu do sprzedaży, koszt personelu i jego szkolenia, koszt przygotowania towaru i jego alokacji. Są to wydatki ponoszone zanim sklep zacznie generować przychody. W przyszłym roku wszystkie sklepy otwarte w 2025 r. będą już w pełni kontrybuowały do obrotów Grupy” – dodał.
Wskazał, iż zgodnie z założeniami rośnie udział marek licencyjnych w szyldzie CCC, a od przyszłego roku marki licencyjne będą dostępne na szerszą skalę także w pozostałych liniach biznesowych Grupy, w szczególności za sprawą wprowadzenia do sprzedaży licencyjnych produktów odzieżowych oraz uruchomienia segmentacji produktowej.
“Oferta marek licencyjnych znacząco poprawi też rentowność sieci worldbox, dzięki której marża brutto tego formatu poprawi się o kilkanaście punktów procentowych w ujęciu rok do roku” – dodał prezes.
Grupa CCC jest jedną z największych europejskich spółek w segmencie obuwia i odzieży. Działa na 23 rynkach. Spółka jest notowana na warszawskiej giełdzie od 2004 roku; wchodzi w skład indeksu WIG20. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 10,3 mld zł w roku obrotowym 2024 (luty 2024 – styczeń 2025).
(ISBnews)

9 godzin temu







