Grupa LPP rewiduje plany inwestycyjne

3 tygodni temu

Grupa LPP zapowiadała w tym roku otwarcie 1,5 tys. nowych sklepów marki Sinsay. Już wiadomo, iż tyle nie powstanie.

– Chcieliśmy otworzyć 1500 salonów marki Sinsay w tym roku, ale mała grupka tzw. salonów „mini” uwzględniona w naszych pierwotnych prognozach otwarciowych w praktyce przynosiła niższą od zakładanej przez nas rentowność. Dlatego uznaliśmy, iż cel musi zostać obniżony do 1100 salonów – przyznał w rozmowie z PAP Biznes wiceprezes LPP, Marcin Bójko.

Dynamiczny rozwój marki Sinsay

Obecnie firma testuje miks ofertowy w najmniejszych salonach. Udział asortymentu Home wynosił w nich około 50 proc., podczas gdy w średniej wielkości sklepach moda stanowi ok. 75 proc.

Przesuwamy się więc z ofertą bardziej w stronę odzieży i zobaczymy, jakie będą wyniki tych zmian. jeżeli okażą się pozytywne, wówczas odmrozimy nasz pipeline – dodał Marcin Bójko.

Tylko w lipcu sieć Sinsay powiększyła się o rekordową liczbę 120 salonów m.in. w Bułgarii, Grecji, Chorwacji, Macedonii Północnej, Polsce, Rumunii, Serbii, Ukrainie i Azji Centralnej.

Wysokie nakłady inwestycyjne

Jak poinformował Marcin Bójko mniejsza liczba otwarć nie wpłynie na wysokość nakładów inwestycyjnych. To skutek poważnego pożaru, do jakiego doszło w centrum dystrybucyjnym użytkowanym przez LPP w Rumunii.

Tegoroczny CAPEX wyniesie ok. 3 mld zł, będzie nieco mniejszy niż początkowo zakładaliśmy w zakresie nowych otwarć, ale chcemy z kolei trochę przyspieszyć inwestycje w logistyce, szczególnie teraz, po pożarze w Rumunii. Per saldo nic się nie zmienia – wyjaśnia Marcin Bójko.

Nadrzędny cel

Trójmiejska spółka podtrzymuje również cel, jakim jest osiągnięcie w tym roku obrotowym 23-24 mld zł przychodów ze sprzedaży.

Naszym nadrzędnym celem na ten rok jest, by tempo wzrostu zysków było szybsze niż wzrost sprzedaży. Wszystkie atuty mamy po swojej stronie. Będziemy dalej inwestować w efektywność operacyjną, w logistykę, kontrolować koszty i pracować nad asortymentem – mówi Marcin Bójko.

Na koniec kwietnia sieć sprzedaży stacjonarnej grupy LPP liczyła 2959 sklepów o łącznej powierzchni 2.529 tys. mkw. w 31 krajach. Online grupa LPP była obecna na 35 rynkach.

Idź do oryginalnego materiału