W I półroczu bieżącego roku finansowego, zakończonego 30 czerwca, Grupa Prada osiągnęła przychody netto na poziomie 2 740 mln EUR. To wzrost o 9 proc. rok do roku. W badanym okresie sprzedaż marki Prada spadła o 2 proc., natomiast marka Miu Miu zyskała aż 49 proc. w ujęciu rok do roku.
Sprzedaż detaliczna wzrosła w I półroczu o 10 proc. i wyniosła 2 453 mln EUR. Grupa może pochwalić się skorygowaną marżą EBIT na poziomie 22,6 proc., czyli 619 mln EUR.
Trudne warunki
– W pierwszej połowie roku osiągnęliśmy dobre wyniki, co świadczy o sile naszych marek i dyscyplinie przy realizacji naszej strategii. Wynik został osiągnięty w trudnym otoczeniu, bezprecedensowym w naszej branży. Wierzymy, iż strukturalne możliwości wzrostu pozostają niezmienione, ale jesteśmy świadomi, iż w krótkim okresie możemy przez cały czas mierzyć się z niepewnym otoczeniem makroekonomicznym. Pozostajemy skoncentrowani na długoterminowych celach. Jak zawsze, nasze wysiłki koncentrują się na produkcie i doświadczeniu klienta – skomentował wyniki Patrizio Bertelli, prezes i dyrektor wykonawczy Grupy Prada.
Grupa Prada zanotowała wzrost sprzedaży detalicznej we wszystkich regionach. Najszybciej obroty rosły na Bliskim Wschodzie – o 26 proc. W Amerykach Grupa zyskała 12 proc., a w rejonie Azji i Pacyfiku 10 proc. Również w Europie Grupa odnotowała znaczący wzrost obrotów – o 9 proc. Najgorzej sytuacja wyglądała w Japonii, ale i tam Prada zyskała 4 proc. w I półroczu.
Globalny gigant
Grupa Prada jest jednym ze światowych liderów w branży luksusowej i pionierem w niekonwencjonalnym dialogu ze współczesnym społeczeństwem w różnych sferach kulturowych. Grupa jest domem dla prestiżowych marek, takich jak Prada, Miu Miu, Church’s, Car Shoe, Marchesi 1824 i Luna Rossa.
Promując kreatywność i zrównoważony rozwój, Grupa oferuje swoim markom wspólną wizję, która daje każdej z nich możliwość wyróżnienia się i wyrażenia swojej istoty.
Posiadając 26 własnych fabryk i ponad 15 200 pracowników, Grupa projektuje i produkuje kolekcje ubrań wyrobów skórzanych, obuwia i biżuterii oraz dystrybuuje swoje produkty w ponad 70 krajach za pośrednictwem 609 bezpośrednio zarządzanych sklepów, w kanale e-commerce, a także wybranych sprzedawców internetowych i domów towarowych.