W grudniu skompletowano zarząd H. Cegielski – Fabryki Pojazdów Szynowych (FPS). Prezesem został Jerzy Woliński, funkcję członka zarządu ds. finansowych objął Wojciech Pyka, a za pion techniczny odpowiada Piotr Wasilewski.
Jerzy Woliński, dotychczas pełniący obowiązki lidera spółki, oficjalnie został prezesem. Przez przeszło 30 lat piastował funkcje kierownicze – zarówno w zarządach, jak i radach nadzorczych. Ukończył budownictwo na Politechnice Krakowskiej im. Tadeusza Kościuszki, specjalizując się w konstrukcjach budowlanych i inżynierskich, a następnie uzyskał tytuł MBA w Wyższej Szkole Finansów i Zarządzania w Warszawie. Dysponuje również uprawnieniami do nadzorowania spółek z udziałem Skarbu Państwa.
Lista podmiotów, w których Woliński sprawował funkcje zarządcze, jest obszerna. Był wiceprezesem Grupy Azoty Zakłady Chemiczne Police oraz prezesem kilku innych spółek z tej Grupy Kapitałowej – Polskiego Konsorcjum Chemicznego, Prorem i Jednostki Ratownictwa Chemicznego. Kierował też Uzdrowiskiem Świnoujście oraz klubem sportowym ZKS Unia Tarnów. Zasiadał w radach nadzorczych wielu organizacji – od Kombinatu Budowlanego Kołobrzeg i Tarnowskiego Klastra Przemysłowego po Polską Ligę Koszykówki i siatkarską ZAKSĘ.
Wojciech Pyka objął funkcję członka zarządu ds. finansowych. Karierę budował na styku sektora kolejowego i finansowego. Pracował m.in. w Hutchinson Poland i Deloitte Polska, a w Lys Fusion Poland był głównym księgowym. Pełnił funkcję prezesa JSW Logistics oraz wiceprezesa ds. finansowych w Kolejach Śląskich. Absolwent kierunku zarządzanie i marketing na katowickiej Akademii Ekonomicznej uzupełnił wykształcenie o studia podyplomowe MBA. Ma uprawnienia biegłego rewidenta oraz kwalifikacje do pracy w organach nadzorczych spółek państwowych.
Piotr Wasilewski objął funkcję członka zarządu ds. technicznych. Kolejnictwo ma niejako w genach – z branżą związani byli jego pradziadek, ojciec i brat. Sam ukończył transport szynowy na Politechnice Poznańskiej, uzyskując tytuł magistra inżyniera. Od 2007 r. rozwijał kompetencje w Bombardier Transportation (dziś Alstom), pracując przy lokomotywach wielosystemowych. Przechodził kolejne szczeble kariery aż do stanowiska kierownika projektu, prowadząc przedsięwzięcia związane z serwisowaniem i remontami taboru. W latach 2023-2025 pełnił funkcję prezesa MW RAIL – spółki oferującej wynajem wagonów towarowych.

Fot. H. Cegielski FPS
Zobacz również:

5 godzin temu







