Hebe walczy o poprawę marż

1 miesiąc temu

Sprzedaż sieci Hebe w I półroczu 2025 roku wzrosła o 7,3 proc. (w walucie lokalnej), przy czym LFL wyniosło 1,3 proc.. W euro sprzedaż osiągnęła 297 milionów, o 9,4 proc. więcej niż w I połowie 2024.

W II kwartale sprzedaż w walucie lokalnej wzrosła o 6,2 proc., przy czym LFL wyniosło 0,7 proc.. W euro sprzedaż wyniosła 152 miliony, o 7,2 proc. więcej niż w II kwartale 2024. EBITDA spadła o 7 proc. (-8,8 proc. w walucie lokalnej). Odpowiednia marża wyniosła 6,2 proc. (7,3 proc. w I połowie 2024).

Rozwój sieci Hebe

Już w drugim kwartale marka dostosowała swoją asertywność handlową i wzmocniła program efektywności i kontroli kosztów w celu ochrony marż. Hebe otworzyło dziewięć sklepów na rynku polskim i jeden w Czechach, kończąc okres z łączną liczbą 382 sklepów w Polsce, czterema w Czechach i dwoma na Słowacji.

Marka obecna jest w Polsce od 2011 r., a jej właścicielem jest spółka Jeronimo Martins Drogerie i Farmacja. Sklepy stacjonarne Hebe to aktualnie ponad 380 lokalizacji. Marka posiada swoje sklepy zarówno w dużych miastach, mniejszych miejscowościach, centrach handlowych, jak i przyulicznych lokalach

Idź do oryginalnego materiału