Holandia wzmocni kolej… rozbudowując swoje szlaki wodne

1 rok temu

Czy rozbudowa dróg wodnych w Holandii może wzmocnić tamtejszą kolej? Okazuje się, iż tak, a resort infrastruktury ma ambitne plany rozbudowy szlaków multimodalnych Beneluksu.

Rozbudowa dróg wodnych w Holandii ma same plusy

Ministerstwo Infrastruktury Holandii postanowiło zmodernizować kompleks multimodalny Sluis II koło Tilburga, na południu Holandii, umożliwiając przepływ większych statków. Sluis II znajduje się na Kanale Wilhelminy i jest najważniejszy dla multimodalnej łączności w szerszym obszarze Beneluksu. Jak informuje portal RailFreight, rozbudowa dróg wodnych w Holandii jest również dobrą wiadomością dla Terminalu Barkowego Tilburg (BTT), który obsługuje transport wodny i kolejowy.

Wszystko w Tilburgu jest dostępne, aby przekierować ruch towarowy z dróg na szlaki śródlądowe. Mamy połączenia kolejowe, mamy rurociągi. Ważne jest, abyśmy mogli to wykorzystać, nie tylko dla Tilburga, ale dla całego regionu. Chcemy złożyć plan projektu jeszcze w tym roku, a następnie ogłosić przetarg. Myślę, iż jest realne, abyśmy mogli rozpocząć współpracę z wykonawcą w 2025 roku – powiedział odchodzący minister infrastruktury i gospodarki wodnej Holandii, Mark Harbers, holenderskim mediom.

Tilburg is uitgegroeid tot een logistieke hotspot. Ik nam een kijkje bij Sluis III. Hier kunnen grote containerschepen aanmeren. Goed voor de #logistiek en #economie. Ik ging in gesprek met @Brabant, @GemeenteTilburg, @Rijkswaterstaat en lokale ondernemers over Sluis II. 1/2 pic.twitter.com/tleWVHBxtn

— Mark Harbers (@markharbers) October 30, 2023

Transport kontenerów bardziej zrównoważony

Słowa Harbersa będą muzyką dla uszu dyrektora BTT, Wila Versteijnena. BTT to rodzinnie prowadzona firma zajmująca się zrównoważoną logistyką kontenerową, posiadająca własne terminale barkowe i kolejowe w Tilburgu, Eindhoven i Bergen op Zoom. Towary docierają do Tilburga z całego świata, a stamtąd są dalej transportowane barkami lub koleją.

Firma posiada jeden terminal kolejowy i dwa terminale żeglugi śródlądowej w okolicach Tilburga, na południu Holandii. Przedsiębiorstwo obsługuje 14 statków i dwie własne lokomotywy.

Rotterdam podpisał porozumienie środowiskowe, zgodnie z którym do 2030 roku co najmniej 65 procent kontenerów musi wjechać do kraju koleją lub barką, a nie już samochodem. w tej chwili to zaledwie około 40 procent – wskazał Versteijnen.

Jak informuje portal RailFreight, w tej chwili większe barki z Rotterdamu nie mogą przepłynąć przez przestarzałą Sluis II, a BTT jest zmuszone rozładować je w swoim terminalu Vossenberg na północny zachód od Tilburga, co nie jest zbyt wygodne, biorąc pod uwagę, iż mogłoby to się odbywać w ich centralnym terminalu Loven w Tilburgu, który obsługuje również kolej. BTT zakupiło teren obok istniejącej infrastruktury portowej w Loven, aby zbudować nowy terminal, gdzie spotkają się statki, pociągi i ciężarówki.

W ten sposób możemy przenieść kontenery ze statków prosto na pociągi i odwrotnie – dodał.

Teraz, gdy problem z Sluis II zostanie rozwiązany, firma może rozwijać się jeszcze bardziej. Versteijnen ma więc duże plany. Dzięki wielomilionowej inwestycji niedługo będzie miał miejsce, gdzie łączą się holenderskie szlaki śródlądowe i kolejowe.

Budowa terminala kontenerowego w Świnoujściu oficjalnie zatwierdzona!

Znajdziesz nas w Google News

Idź do oryginalnego materiału