W pierwszym kwartale 2025 roku Grupa Inditex utrzymał solidne wyniki operacyjne. To m.in. efekt dobrze przyjętej przez klientów kolekcji wiosna/lato. Dzięki temu sprzedaż wzrosła o 1,5 proc. do poziomu 8,3 miliarda euro.
W badanym okresie sprzedaż w stałej walucie wzrosła o 4,2 proc., a po uwzględnieniu efektu kalendarzowego roku przestępnego wzrost wyniósł 5,3 proc.
Zysk brutto wzrósł o 1,5 proc. do 5,0 miliarda euro. Marża brutto osiągnęła poziom 60,6 proc., co oznacza spadek o 4 punkty bazowe w porównaniu do pierwszego kwartału 2024 roku. EBITDA wzrosła o 1,0 proc. do 2,4 miliarda euro. Zysk netto wzrósł o 0,8 proc. do poziomu 1,3 miliarda euro.
Inwestycje w rozwój sieci
W pierwszym kwartale 2025 roku hiszpańska grupa modowa otworzyła sklepy na 26 rynkach. Na koniec okresu Inditex prowadził sprzedaż w 5 562 sklepach.
Zara pojawiła się w nowych lokalizacjach, na przykład w Minion w Atenach i CambridgeSide. Dodatkowo przeprowadzono znaczne powiększenia i modernizacje w najbardziej prestiżowych sklepach, takich jak Noon Square w Seulu i Via Roma w Turynie, a także relokacje, na przykład The Grove w Los Angeles. Pozostałe koncepty również otwierają się w istotnych lokalizacjach lub przechodzą renowacje, na przykład Massimo Dutti i Pull&Bear na Oxford Street w Londynie, Oysho na Madeleine w Paryżu oraz Zara Home w San Sebastian.

Technologie i logistyka wśród priorytetów
Firma kontynuuje wdrażanie nowej technologii zabezpieczeń w sklepach. Nowe rozwiązania technologiczne znacznie poprawiają doświadczenia klientów, ułatwiają interakcję z produktami, usprawniają proces zakupowy i będą stanowić podstawę do dalszej cyfryzacji sklepów oraz ich integracji z platformami online w nadchodzących latach. Nowy system jest już w pełni operacyjny w sklepach Zara, a w tej chwili trwa jego implementacja w Bershka i Pull&Bear.
W bieżącym roku Inditex planuje inwestycje, które zwiększą nasze możliwości, poprawią efektywność i podniosą przewagę konkurencyjną na wyższy poziom. Szacuje się, iż standardowe nakłady inwestycyjne wyniosą około 1,8 miliarda euro.
Plan rozbudowy logistyki na lata 2024 i 2025 jest realizowany zgodnie z założeniami. Ten dwuletni program inwestycyjny, skoncentrowany na rozwoju działalności, przewiduje wydatki w wysokości 900 milionów euro rocznie na zwiększenie zdolności logistycznych w latach finansowych 2024 i 2025.