InPost rośnie we Francji i Wielkiej Brytanii

1 dzień temu

Grupa InPost rozbudowała swoją sieć maszyn Paczkomat do ponad 10 000 urządzeń w UK i 8 000 we Francji. Łącznie z punktami PUDO, w Wielkiej Brytanii sieć InPost liczy już ponad 16 000 punktów, a ponad 17 000 we Francji.

Obecnie nasza sieć liczy ponad 50 000 maszyn Paczkomat w 9 krajach. We Francji ma 8 000 urządzeń, a łącznie z punktami PUDO ponad 17 000. Równie ważnym rynkiem o wysokiej dynamice wzrostu jest Wielka Brytania, gdzie w tej chwili mamy łącznie 16 000 punktów – w tym 10 000 maszyn Paczkomat. Jesteśmy dumni z pozycji wiodącej paneuropejskiej sieci OOH i zamierzamy kontynuować naszą dynamiczną ekspansję. Model logistyczny InPost zrewolucjonizował rynek dostaw w Polsce, a teraz umacniamy naszą pozycję w całej Europie – skomentował Rafał Brzoska, Założyciel i CEO Grupy InPost.

Rozwój InPost we Francji i Wielkiej Brytanii

We Francji Grupa InPost, działająca pod marka Mondial Relay, z ośmioma tysiącami maszyn Paczkomat, stała się liderem rynku. W ciągu zaledwie trzech lat Grupa zwiększyła liczbę swoich urządzeń ponad 25-krotnie, czyniąc dostawy out-of-home niezawodnym, nowoczesnym, a przede wszystkim cieszącym się dużą popularnością rozwiązaniem we Francji. Mondial Relay ostatnio znalazło się wśród 50 najcenniejszych francuskich marek według prestiżowego rankingu BrandZ „TOP50 Francja” – Mondial Relay zostało wycenione na ponad 1 miliard USD.

W Wielkiej Brytanii, rynku o największym potencjale e-commerce w Europie, InPost zajmuje dziś trzecie miejsce wśród niezależnych operatorów logistycznych e-commerce. Niedawna inwestycja w spółkę Yodel pozwoliła InPost przyspieszyć ekspansję na rynku brytyjskim – Grupa natychmiast rozszerzyła swoją bazę sprzedawców do ponad 700 e-sklepów oraz zwiększyła liczbę punktów OOH z 13 do 16 tysięcy. To wszystko pozwala InPost szacować wzrost wolumenu do około 300 mln przesyłek rocznie (w 2024 roku dostarczonych zostało 93,2 mln paczek). W pierwszym kwartale 2025 roku Grupa InPost odnotowała wolumen przesyłek na poziomie 272 mln (+12 proc. r/r), zwiększyła swoją sieć do ponad 83 tysięcy punktów OOH oraz osiągnęła przychody w wysokości 3 mld zł (+22 proc. r/r).

Idź do oryginalnego materiału