Intersport pozyska kapitał od właściciela marki 4F

1 miesiąc temu

Intersport Polska S.A. podpisała przedwstępną umowę z OTCF S.A., właścicielem marki 4F, dotyczącą objęcia nowej emisji akcji serii M. Spółka, będąca dotychczas dłużnikiem OTCF, pozyska w ten sposób środki na dalszy rozwój i spłatę zobowiązań.

Na mocy porozumienia OTCF obejmie do 15.733.333 akcji imiennych serii M o wartości nominalnej 0,10 zł każda, po cenie emisyjnej 0,75 zł za akcję. Maksymalna wartość inwestycji wyniesie blisko 11,8 mln zł. Wkład pieniężny ma zostać wniesiony najpóźniej do 11 sierpnia 2025 r.

Dodatkowo, do 18 sierpnia 2025 r. strony mają zawrzeć umowę inwestycyjną, regulującą zasady spłaty zadłużenia Intersport wobec OTCF.

Środki finansowe na dalszy rozwój sieci sprzedaży

Spółka Intersport Polska S.A. poinformowała także o rozpoczęciu procesu podwyższenia kapitału zakładowego do 5 mln zł poprzez emisję do 50 mln nowych akcji serii M w trybie prywatnym. Równolegle ogłoszono zmiany w składzie Rady Nadzorczej, co – jak podano – ma być odpowiedzią na rosnącą konkurencję oraz zmieniające się potrzeby konsumentów. Więcej szczegółów na temat działań spółki w artykule – Nowy etap dla Intersport Polska: wzrost kapitału i nowe nazwiska w Radzie Nadzorczej.

Planowane działania mają na celu wzmocnienie pozycji Intersport na krajowym rynku sportowym. Spółka będzie inwestować w rozwój sieci sprzedaży, kanały online i offline w modelu omnichannel, digitalizację oraz podnoszenie jakości obsługi klienta.

Intersport Polska S.A. prowadzi w tej chwili sprzedaż w 29 sklepach zlokalizowanych w wiodących centrach handlowych największych miast Polski. Spółka jest wyłącznym w Polsce partnerem biznesowym Grupy Intersport, która posiada łącznie 5381 punktów sprzedaży w 42 krajach na pięciu kontynentach.

Idź do oryginalnego materiału