„Jazgot” wraca w nowej odsłonie. Kryminalny serial audio po raz pierwszy na festiwalach muzycznych

6 godzin temu

To pierwszy interaktywny podcast w Polsce! Tym razem słuchacze sami zdecydują o losie bohatera. Najnowszy, specjalny odcinek „Jazgotu”, kryminalnego serialu audio mBanku, tworzonego przez Kuźniar Media i Voice House, podnosi poprzeczkę. Nową odsłonę, obsypanej nagrodami produkcji (Effie, Innovation, KTR, Złote Spinacze, PR Wings, Golden Drum, Podcast Roku), w pierwszej kolejności poznają uczestnicy letnich festiwali muzycznych.

Narratorem pozostaje Jarosław Kuźniar, a scenariusz przygotował ponownie Łukasz Orbitowski – autor pierwszego sezonu i współautor drugiego sezonu „Jazgotu”.

Produkcja stawia na nieoczywiste zwroty akcji oraz edukacyjny wymiar realnych zagrożeń związanych z oszustwami finansowymi. Autorami koncepcji kreatywnej specjalnego odcinka „Jazgotu” są agencja Molecular Creative i Voice House. Za zakup mediów do promocji przedsięwzięcia odpowiadał dom mediowy Carat.

Zdecydowaliśmy się oddać część kontroli słuchaczom, bo to oni – tak jak nasi klienci – codziennie podejmują decyzje, które mogą mieć ogromne konsekwencje. Chcemy, by zrozumieli, jak łatwo wpaść w pułapkę, jak rozpoznać zagrożenia i jak się przed nimi bronić – mówi Jarosław Górski, dyrektor departamentu bezpieczeństwa mBanku.

Nowa fabuła została stworzona z myślą o uczestnikach festiwali. Tego typu wydarzenie muzyczne jest miejscem rozgrywania się odcinka specjalnego „Jazgotu”. Główny bohater będąc na koncercie uwielbianej artystki spotka się z trudnymi decyzjami, które mogą zaważyć nie tylko o bezpieczeństwie jego pieniędzy, ale może też o jego relacjach z najbliższymi. Czy podejmie adekwatną decyzję? O tym zadecydują sami słuchacze na na specjalnej stronie https://www.mbank.pl/jazgot

„Jazgot” od początku był czymś więcej niż podcastem – to narzędzie realnej zmiany. Odcinek specjalny potwierdza, iż udało nam się stworzyć format, który nie tylko przyciąga uwagę, ale buduje świadomość i uczy. Tym razem zaproponowaliśmy coś więcej: główną historię z różnymi zakończeniami. Wciągającą, lekką, a jednocześnie ważną, bo dotyczy zagrożeń, z którymi spotykamy się na co dzień. Tak wygląda dzisiaj nowoczesna edukacja – mówi Jarosław Kuźniar, CEO Kuźniar Media

Jedna historia, wiele zakończeń

Na wskazanej stronie internetowej – www.mbank.pl/jazgot słuchacze będą podejmować decyzje o kolejnych losach bohatera odcinka specjalnego. Po wysłuchaniu podstawowej wersji podejmą aż dwa razy decyzję, jak potoczy się akcja w kolejnych minutach narracji.

Z siedmiu modułów powstaną cztery możliwe zakończenia. To, które będzie najchętniej odtwarzane trafik na platformy streamingowe na kanał Jazgotu, gdzie przez cały czas można odsłuchać poprzednie sezony oraz odcinki eksperckie.

Jazgot Live – strefa rozmów i edukacji

Na fanów słuchowiska czeka nie lada gratka na żywo. Na festiwalach Pol’and’Rock Festival, OFF Festival oraz Great September, twórcy, eksperci z mBanku i zaproszeni goście będą rozmawiać z publicznością o kulisach produkcji, realnych zagrożeniach i sposobach ochrony przed oszustwami.

Odcinek specjalny „Jazgotu” to kolejny etap działań mBanku, który od lat edukuje Polaków jak być bezpiecznym w sieci. Słuchowisko Jazgot było wielokrotnie nagradzane:

  • Złoto na Innovation 2023 w kategorii Innowacja w komunikacji Audio ​
  • Złoty Spinacz 2024 w kategorii Content marketing – branded content
  • 3x KTR 2024 – srebro w kategoriach „Communication” oraz „Entertainment” i brąz w kategorii „For Good”
  • Srebro na międzynarodowym konkursie Golden Drum 2024
  • Srebrne Effie 2024 w kategorii Branded Content
  • PR Wings 2024 – w kategorii Ochrona przed dezinformacją
  • Podcast Roku 2024 w kategorii Marka sponsorująca podcast
  • W tym roku Jazgot ponownie otrzymał nominację w konkursie KTR, tym razem w dwóch kategoriach.

Voice House to studio należące do Kuźniar Media, agencji contentowej, założonej przez Jarosława Kuźniara.

Źródło: mBank

Idź do oryginalnego materiału