W Polsce, Niemczech, krajach Beneluksu i Ukrainie polski przewoźnik rozpoczyna wdrażanie nowego rozwiązania – „time for revolution” – w którym jeden klient to choćby jeden kontener, a przewozy będą oparte na regularnych połączeniach. Usługa będzie wykorzystywać samochód, naczepę, wagon i kontenery – należące do Laude Smart Intermodal i zaprojektowane wg innowacyjnej technologii – jak i sieć należących do spółki terminali. Na dodatek wszystkie usługi będzie można zamawiać przez przeglądarkę internetową. Brak dostępu do infrastruktury kolejowej nie będzie już żadną przeszkodą.
Dojedziemy, przewieziemy i dostarczymy każdy kontener bez względu na to, jak daleko od torów kolejowych będzie czekał na załadunek. Lata 2025–2026 będą dla nas przejściowe, natomiast w 2027 r. chcemy już zaoferować dostęp do tak realizowanej usługi wszystkim naszym klientom w korytarzu Beneluksu – Śląsk – Ukraina oraz Śląsk – północne Włochy. Następnie będziemy prowadzić tak zestawiane pociągi praktycznie do całej Europy – informuje Marcin Witczak, prezes zarządu spółki Laude Smart Intermodal.
Jeden klient – jeden kontener
Oferta „Jeden klient – jeden kontener” jest skierowana do każdej branży, która potrzebuje powtarzalnego, zielonego i ekonomicznego transportu ładunków masowych lub drobnicowych – zarówno sypkich, jak i paletyzowanych. System sprawdza się m.in. w rolnictwie, przemyśle chemicznym, budowlanym, stalowym, ale też w branży spożywczej i AGD. Jego uniwersalność wynika z możliwości dostosowania kontenerów do różnych typów ładunków.
Do klientów bez dostępu do infrastruktury kolejowej kontenery będą dostarczane transportem drogowym – w ramach usługi tzw. pierwszej i ostatniej mili. Dzięki zastosowaniu specjalistycznych naczep kontenerowych możliwe jest sprawne podstawienie pustego kontenera pod załadunek oraz jego odbiór po załadunku bez potrzeby angażowania klienta w organizację transportu i – tu niespodzianka – z ładownością do 30 ton – podkreśla Marcin Witczak.
Laude Smart Intermodal jest dzisiaj jednym z liderów ukraińskich przewozów intermodalnych.
Ale i tu widzimy możliwość zwiększenia przewozów i dotarcia do nowych klientów. Stanie się to możliwe właśnie dzięki usłudze transportu samochodowego w zakresie pierwszej i ostatniej mili. To kluczowe, zwłaszcza w przypadku klientów oddalonych od terminali intermodalnych lub niemających dostępu do bocznic kolejowych. Pomimo olbrzymich zagrożeń, jakie występują dzisiaj w walczącej z agresją Ukrainie, dostępna infrastruktura i partnerstwa lokalne pozwalają zapewnić pełną obsługę logistyczną na całym terytorium Ukrainy – zdecydowanie stwierdził Marcin Witczak.
W systemie Laude wykorzystywane są specjalistyczne kontenery intermodalne: kontenery masowe o pojemności powyżej 45 m3, przeznaczone do transportu ładunków sypkich, takich jak zboża, nawozy, kruszywa, biomasa, oraz kontenery paletowe, najczęściej 23-stopowe, przeznaczone do przewożenia ładunków aż do 7 metrów i tych pakowanych, takich jak AGD, big-bagi, worki, skrzynie, europalety.
Ich konstrukcja pozwala na szybki załadunek i rozładunek oraz przeładunek kontenera bez konieczności przeładunku samego towaru, co zwiększa bezpieczeństwo i efektywność – dodał prezes Laude Smart Intermodal.
Konkurencyjne rozwiązania
System opracowany przez Laude Smart Intermodal to szybszy i bezpieczniejszy transport, konkurencyjny cenowo dzięki znacznie większej ładowności (bo aż o 25%) i optymalizacji całego łańcucha dostaw w ramach systemu: jeden operator, jedna umowa, jeden system rozliczeń. Brak pośredników i dopasowane do potrzeb, innowacyjne w skali światowej kontenery oznaczają także niższe koszty jednostkowe przy większej skali, tańszy transport kolejowy na średnich i długich dystansach, mniejsze zużycie paliwa i niższe emisje CO2, co jest istotne dla wielu klientów w kontekście strategii ESG, oraz brak kosztów związanych z magazynowaniem przeładunkowym dzięki możliwości transportu „door to door” w jednym kontenerze.
W przypadku Laude Smart Intermodal to nasz obowiązek – jako operatora – zapewnić zapełnienie składu. Dzięki dużemu zainteresowaniu i stale rosnącej bazie klientów każdy kontener – choćby pojedynczy – ma zagwarantowane miejsce w pociągu. To właśnie stanowi fundament systemu „Jeden klient – jeden kontener”. Klient otrzymuje pełnowartościową usługę niezależnie od wolumenu – powiedział Pavel Kalasko, wiceprezes ds. rynków wschodnich w Laude Smart Intermodal i dyrektor generalny spółki na Ukrainie.
System Laude Smart Intermodal jest realną i konkurencyjną alternatywą dla tradycyjnego transportu drogowego, szczególnie przy przewozach na dystansach powyżej 300–400 km ciężkich ładunków. System zapewnia regularność i niezawodność dostaw oraz obniżenie śladu węglowego transportu.
Dodatkową przewagą jest odciążenie dróg, brak ograniczeń wynikających z zakazów ruchu dla ciężarówek, a także elastyczność operacyjna wynikająca z własnej sieci terminali i taboru – zaznaczył Pavel Kalsko.
Chociaż w pierwszej fazie usługa „Jeden klient – jeden kontener” będzie realizowana w jednym korytarzu UA – Śląsk – Zagłębie Ruhry, Benelux – z czasem spółka chciałaby rozszerzyć usługę na inne kraje europejskie.
Nasz system umożliwia kompleksową obsługę łańcucha dostaw, niezależnie od kierunku transportu, z pełną koordynacją transportu kolejowego i drogowego – podsumował prezes Marcin Witczak.
Źródło: Laude Smart Intermodal
Fot. Laude Smart Intermodal
Zobacz również:

10 godzin temu








