Zaledwie wczoraj w Trzciance miał miejsce Dzień Branżowy Maszyn Budowlanych. Tematów z tej imprezy jest bez liku, jednak my zaczniemy oczywiście od promocji. Bo naprawdę ciekawą ofertę przedstawił Joskin na jedną ze swoich przyczep skorupowych – model Trans-KTP 24/56 o ładowności, jak wskazuje nazwa, 24 ton i długości skrzyni, co również wskazuje symbol, ok. 5,6 m. Czym się zatem charakteryzuje i ile kosztuje Trans-KTP 24/56?
Konstrukcja i materiały
Skoro już logikę oznaczania modeli przyczep budowlanych Joskina mamy wyjaśnioną, przejdźmy do ich budowy. Przyczepy skorupowe przeznaczone dla branży budowlanej będą miały mniejszą kubaturę niż te dla branży rolniczej. Będą też wykonane z mocniejszych materiałów; ich skrzynie są produkowane ze stali Hardox 450 o choćby niemal 3-krotnie wyższej granicy plastyczności od stali HLE i do przeszło 2-krotnie większej wytrzymałości na rozciąganie. Zastosowanie tego typu stali przekłada się nie tylko na wyższą wytrzymałość, pozwala bowiem również na ograniczenie masy dzięki zastosowaniu cieńszych ścian.
@wiadomoscirolniczepolska Joskin to nie tylko maszyny rolnicze @JOSKIN official #joskinpolska #rolnik #rolnictwo #maszynyrolnicze #przyczepy #maszynybudowlane #budownictwo #przyczepyskorupowe ♬ oryginalny dźwięk – Wiadomości Rolnicze Polska – Wiadomości Rolnicze PolskaRama, skrzynia i układ wywrotu
W przyczepie zastosowano ramę nośną o wąskiej konstrukcji (700 mm) pozwalającą na zastosowanie szerokiego ogumienia o szerokości do 666 mm bez przekraczania dopuszczalnej szerokości transportowej 2,55 m.
Przyczepa Joskin Trans-KTP 24/56 jest szersza z tyłu, co ułatwia rozładunek, fot. mwSkrzynia skorupowa ma kształt trapezowy; jest poszerzona o 8 cm z tyłu, co w połączeniu z kątem wywrotu do 61° ma zapewniać płynny zrzut materiału. Za podnoszenie odpowiada teleskopowy siłownik o podwójnej osi obrotu, montowany w przedniej części ramy. Takie rozwiązanie z kolei kompensuje skręcenia konstrukcji podczas wyładunku, szczególnie przy nierównym podłożu, i gwarantuje równomierne unoszenie skrzyni.
Tylna klapa
Hydrauliczna klapa unosi się pod kątem 90°. Charakterystycznym dla przyczep Joskina rozwiązaniem są siłowniki klapy; umieszczone pod ramionami unoszącymi są osłonięte przed uderzeniami kamieni. Standardem jest hydraulicznie składany zderzak tylny, który automatycznie unosi się podczas otwierania klapy, co zapobiega jego uszkodzeniu.
Siłownik jest osłonięty i zabezpieczony przed uszkodzeniami, fot. mwZawieszenie i układ jezdny
Choć tandemowe przyczepy Joskina mogą dysponować zawieszeniem resorowym, Trans-KTP 24/56 wyposażona jest w zawieszenie wahaczowe. Takie rozwiązanie zapewnia lepszą stabilność na nierównym terenie i większą trwałość niż klasyczne zawieszenie resorowe.
W zależności od wersji przyczepa może być też wyposażona w system Hydro-Pendul – hydrauliczne zawieszenie osi z siłownikami dwukierunkowymi po obu stronach ramy, które poprawia komfort jazdy i stabilność zestawu.
Dyszel
Przyczepa KTP 24/56 posiada dyszel hydrauliczny, umożliwiający operatorowi regulację wysokości i kąta ustawienia przyczepy z kabiny ciągnika. To ułatwia dostosowanie pozycji maszyny do ładowarki lub koparki podczas napełniania.
Hydrauliczny dyszel jest regulowany, fot. mwBezpieczeństwo i ergonomia
Na przedniej ścianie skrzyni znajduje się ocynkowany spojler ochronny, chroniący ciągnik, zaczep i siłownik przed spadającym ładunkiem. W standardzie znajduje się także oświetlenie drogowe czy możliwość montażu reflektorów roboczych. To jednak niepełna lista wyposażenia opcjonalnego.
Wyposażenie opcjonalne
-
Nadstawki stalowe lub aluminiowe zwiększające objętość skrzyni (150–1000 mm).
-
Plandeka typu Flip-Tarp lub sztywna osłona aluminiowa.
-
Ogumienie dobierane według potrzeb (różne profile i średnice do 666 mm).
-
Hydraulicznie lub pneumatycznie sterowana oś skrętna.
Trans-KTP 24/56 – cena
Część modeli Trans-KTP 24/56 jest w tej chwili produkowana w Polsce, co pozwoliło obniżyć koszty i zaoferować maszynę w promocyjnej cenie 174 tys. zł netto. Jak deklarują przedstawiciele firmy Joskin, to poziom niższy od wielu konkurentów mimo zastosowania znacznie bardziej zaawansowanych materiałów i rozwiązań konstrukcyjnych.
A dla kogo przyczepa Trans-KTP 24/56?
Dane techniczne – JOSKIN Trans-KTP 24/56
| Typ konstrukcji | skorupowa, stal HARDOX 450 |
| Liczba osi | 2 |
| Ładowność konstrukcyjna | 24 t |
| Pojemność DIN | ok. 13 mł |
| Długość skrzyni wewnętrzna | 5,48 – 5,72 m |
| Szerokość skrzyni wewnętrzna | 2,22 – 2,30 m |
| Wysokość skrzyni | 1,05 m |
| Kąt wywrotu | do 61° |
| Siłownik wywrotu | teleskopowy, podwójna oś obrotu, 42 l |
| Zawieszenie | wahaczowe / Hydro-Pendul |
| Dyszel | hydrauliczny typu V z resorem poprzecznym |
| Klapa tylna | hydrauliczna, 90°, z osłoną siłowników |
| Zderzak | hydrauliczny, automatycznie składany |
| Spojler przedni | ocynkowany, w standardzie |
| Masa własna | ok. 7 t (zależnie od wersji) |
| Cena promocyjna (2025) | 174 000 zł netto |

3 godzin temu

















