Kodano Optyk rusza na podbój Europy. Prace już trwają

1 tydzień temu

Zgodnie z zapowiedziami sieć salonów optycznych Kodano rozpoczyna międzynarodową ekspansję. Pierwsze salony powstaną w Czechach i na Słowacji.

Rozpoczęliśmy prace nad pierwszymi salonami optycznymi poza granicami Polski. Powstaną one w Czechach i na Słowacji. To dopiero początek. Już niebawem podzielimy się konkretnymi datami pierwszych otwarć i lokalizacjami. Wierzymy, iż jakość obsługi, szeroki wybór opraw i nowoczesne podejście do optyki, z których słynie Kodano, znajdą uznanie także wśród klientów w całej Europie. To istotny krok w naszej historii — ruszamy na podbój Europy i nie zamierzamy się zatrzymywać – poinformowali przedstawiciele sieci Kodano Optyk.

40 mln zł na rozwój

Przypomnijmy, iż jesienią 2024 roku Grupa Kodano pozyskała 40 milionów złotych od funduszu Vinci Da Gama. Pozyskany kapitał, zostanie wykorzystany na intensyfikację ekspansji na rynkach europejskich oraz rozwój laboratorium, w którym produkowane są soczewki okularowe.

Pozyskane środki planujemy przeznaczyć na rozwój sieci salonów stacjonarnych na wybranych rynkach w regionie CEE, a także na rozszerzenie sprzedaży produktów w modelu e-commerce w krajach europejskich. Intensywnie pracujemy m.in. nad rozwojem laboratorium w którym produkujemy soczewki okularowe, co pozwoli nam poszerzyć ofertę grupy Kodano i zwiększyć marżowość – komentuje Mateusz Matula, CEO grupy Kodano. – Dodatkowo nieustannie rozbudowujemy naszą sieć franczyzobiorców, a także chcemy rozwijać nasze automatyczne punkty sprzedaży soczewek – soczewkomaty, które w połączeniu z aplikacją mobilną oferują klientom niemal natychmiastowy i wygodny dostęp do wybranych produktów – dodaje Mateusz Matula.

Ambitne plany rozwoju

Kodano to polska sieć licząca ok. 100 salonów w kraju, znana z wysokiej jakości usług optycznych i szerokiego wyboru opraw cenionych marek. To, co charakteryzuje markę, to atrakcyjne promocje cenowe, własne marki i produkcja soczewek okularowych we własnym laboratorium.

Kodano Optyk poprzez franczyzę otwiera drzwi do zamkniętego dotąd biznesu optycznego dla osób z różnych środowisk zawodowych. Plany rozwoju zakładają osiągnięcie liczby 300 salonów w przeciągu najbliższych kilku lat.

Idź do oryginalnego materiału