Levi Strauss rośnie. Kanał e-commerce na sporym plusie

3 tygodni temu

Levi Strauss & Co., gigant branży denim poinformował, iż przychody netto za I kwartał bieżącego roku wyniosły 1,5 miliarda dolarów, co stanowi wzrost o 3 proc. w ujęciu rok do roku. W badanym okresie marka Levi’s odnotowała globalnie 8 proc. wzrost organiczny.

W obu Amerykach przychody netto wzrosły o 6 proc. w ujęciu raportowanym, a sprzedaż w USA wzrosła o 8 proc.. Rynek europejski odnotował 5 proc. spadek w ujęciu raportowanym, aczkolwiek wzrost organiczny wyniósł 3 proc.. Azja odnotowała 7 proc. wzrost w ujęciu raportowanym. Wzrosły także przychody marki Beyond Yoga – o 10 proc..

Strategia przynosi rezultaty

Przychody ze sprzedaży bezpośredniej do konsumentów (DTC) wzrosły o 9 proc. w ujęciu raportowanym. Wzrost odnotowano we wszystkich regionach — o 8 proc. w USA, 11 proc. w Europie i 14 proc. w Azji. Przychody z e-commerce wzrosły aż o 13 proc.. Kanały DTC stanowiły 52 proc. całkowitych przychodów netto w I kwartale. Tymczasem przychody netto ze sprzedaży hurtowej spadły o 3 proc., ale wzrosły o 5 proc. w ujęciu organicznym.

– Osiągnęliśmy w I kwartale przychody i rentowność przewyższające zakładane szacunki. Mocny początek roku to kolejny dowód na to, iż nasza strategia transformacji przynosi rezultaty — powiedziała Michelle Gass, prezes i dyrektor generalny Levi Strauss & Co. – Zdajemy sobie sprawę, iż działamy w niepewnym otoczeniu. Mamy jednak globalny zasięg, elastyczny łańcuch dostaw i silną strukturę marży. To pozwoli nam skutecznie zarządzać resztą roku i patrzeć dalej w przyszłość – dodaje.

Firma szacuje, iż w całym roku organiczny wzrost przychodów netto wyniesie od 3,5 proc. do 4,5 proc., przy czym raportowane przychody netto mają spaść o 1 proc. do 2 procent.

Idź do oryginalnego materiału