Grupa LEGO chce powiększyć sieć salonów firmowych w Polsce. Po otwarciu ósmego concept store’u w Krakowie w maju tego roku, firma rozważa kolejne inwestycje. – Mamy jeszcze wiele miast, w których nas nie ma, a bardzo chcielibyśmy otworzyć w nich nasze sklepy – powiedział Maciej Seliński, prezes LEGO Polska w rozmowie z PAP Biznes.
LEGO Polska od 2021 roku stawia na otwieranie własnych concept store’ów w największych miastach. Ostatnio uruchomiony sklep duńskiego producenta zabawek znajduje się w Centrum Handlowym Bonarka i zajmuje powierzchnię 300 mkw. Punkty LEGO Store w Polsce można spotkać również w Warszawie (Westfield Arkadia i Złote Tarasy) , Łodzi (Manufktura), Gdańsku (Forum Gdańsk), Wrocławiu (Centrum Wroclavia), Poznaniu (Posnania) i Katowicach (Galeria Katowicka).
Rozbudowa sieci sklepów własnych
Nowe sklepy LEGO powstają w centrach handlowych, a ich celem jest nie tylko zwiększenie dostępności produktów, ale również budowanie lojalności i doświadczeń klientów – poprzez warsztaty, wydarzenia oraz strefy zabawy.
– Chcemy, żeby w naszych autorskich sklepach nie tylko kupowano zabawki, ale żeby były one również pewnego rodzaju placem zabaw – można w nich odkrywać nowe zestawy, budować z klocków i brać udział w wydarzeniach kreatywnych lub po prostu szukać inspiracji – powiedział Maciej Seliński, prezes LEGO Polska
– Mamy jeszcze wiele miast, w których nas nie ma, a bardzo chcielibyśmy otworzyć w nich nasze sklepy. Jednocześnie w miejscowościach, w których jesteśmy, widzimy potencjał na więcej salonów, dlatego stale przyglądamy się sytuacji i odpowiednim lokalizacjom – dodał Maciej Seliński.
Rynek zabawek w Polsce z potencjałem
Z danych LEGO Polska wynika, iż w 2025 r. rynek zabawek w Polsce może urosnąć o ok. 10%. To wyraźne przyspieszenie względem poprzednich lat, kiedy dynamika wzrostu utrzymywała się na poziomie jednocyfrowym.
– Polski rynek jest duży w relacji do liczby mieszkańców. Naszą siłą jest model rodzinnej zabawy – u nas klockami bawią się całe pokolenia, nie tylko dzieci – podkreśla Maciej Seliński.

Zdecydowanym trendem, który napędza wzrost sprzedaży LEGO w Polsce i na świecie, jest segment zabawek dla dorosłych. Od 2020 roku firma intensywnie rozwija ofertę skierowaną do dojrzałych klientów – fanów inżynierii, architektury, popkultury czy kolekcjonerów zestawów licencyjnych.
– Widzimy tu dwucyfrowe wzrosty, podobnie jak na innych rynkach. To nie jest chwilowa moda – to trwała zmiana w podejściu do rozrywki i hobby wśród dorosłych – podkreśla prezes LEGO Polska.
Grupa LEGO została założona w Billund, w Danii, w 1932 roku przez Ole Kirka Kristiansena. Nazwa firmy pochodzi od dwóch duńskich słów „LEg GOdt”, które oznaczają „Baw się dobrze”. Dziś Grupa LEGO pozostaje firmą rodzinną z siedzibą główną w Billund. Jednak jej produkty są w tej chwili sprzedawane w ponad 140 krajach na całym świecie.