Najchętniej wybieraną formą dostawy zakupów przez Internet niezmiennie pozostają maszyny Paczkomat InPost, które wybiera ponad 87 proc. ankietowanych – tak wynika z badania Gemius 2025.
Maszyny InPost są również wskazywane przez 95 proc. badanych jako najbardziej motywujące do zakupów online.
– W czasach, gdy trendy w e-commerce ewoluują z dnia na dzień, InPost nie tylko nadąża za zmianami, ale też tworzy przyszłość dostaw, nieustannie utrzymując pozycję lidera. Najnowsze badanie Gemius za 2025 rok nie wskazuje na przełomowe zmiany w zakresie dostaw dla branży e-commerce. Konsumenci stawiają na rozwiązania, które są wygodne, szybkie i efektywne, dlatego maszyny Paczkomat InPost, przez cały czas pozostają najbardziej motywującą oraz najczęściej wybieraną formą dostawy i zwrotu – podkreśla Izabela Karolczyk-Szafrańska, Chief Marketing & ESG Officer, InPost. – InPost od lat jest pionierem wśród innowacyjnych rozwiązań – jako pierwszy wprowadził zdalne odbiory z maszyn Paczkomat, możliwość śledzenia paczki, a także nadania bez etykiet. Dzięki temu zbudował silną przewagę rynkową – w tej chwili ponad 50 proc. ankietowanych korzysta z odbioru zdalnego, a ¾ użytkowników wysoko ocenia jakość trackingu przesyłek w kanałach mobilnych – dodaje.
Tradycyjni kurierzy tracą
Według ankietowanych raportu Gemius pt.: „E-commerce w Polsce w 2025 r.” maszyny Paczkomat InPost są najczęściej wybieranym sposobem dostawy – 87 proc. badanych wskazało tę formę jako najbardziej preferowaną. Szczególnie popularne są one wśród najmłodszych respondentów: aż 94 proc. osób w wieku 15-24 wybiera dostawy przez maszyny InPost. Również w przypadku zwrotów automaty paczkowe cieszą się dużym uznaniem, a 91 proc. ankietowanych preferuje dokonywanie zwrotu dzięki Paczkomat InPost. Raport zwraca uwagę na malejące zainteresowanie tradycyjnymi usługami kurierskimi – z wyjątkiem InPost, który zdołał zwiększyć swoje udziały o imponujące 8 punktów procentowych. Tracą usługi kurierskie oferowane przez DPD – spadek o 5 pp. i DHL – spadek o 2 pp.
Jak wskazują ankietowani przez Gemius, bliskość urządzeń Paczkomat jest kluczowym czynnikiem dla 88 proc. konsumentów dokonujących zakupów online. InPost, dysponujący największą w Polsce siecią ponad 27 500 automatów paczkowych, wychodzi naprzeciw tym oczekiwaniom. Wśród najważniejszych czynników skłaniających do zakupów online znalazły się także możliwość zarządzania przesyłkami dzięki aplikacji (78 proc.) oraz opcje śledzenia przesyłki (85 proc.). Obie te funkcje zostały wprowadzone na rynek przez InPost i są dostępne w aplikacji InPost Mobile – co dodatkowo zwiększa atrakcyjność marki.
Pozycja InPost jako lidera na rynku usług pocztowych i kurierskich znajduje odzwierciedlenie nie tylko w raporcie Gemius, ale również w najnowszych danych UKE. Aż 71,8 proc. ankietowanych wskazało InPost jako głównego operatora usług pocztowych, z którego korzystają – pozostawiając całą konkurencję daleko w tyle. Drugie miejsce w tym rankingu zajęło DPD z wynikiem 9,7 proc., kolejne miejsca zajmują Pocztex – 6,5 proc., DHL – 6,4 proc., Allegro (OneKurier) – 1,8 proc., a także Ruch (Orlen Paczka) – 1,4 proc..

1 miesiąc temu








