W I połowie bieżącego roku finansowego hiszpańska marka odzieżowa Mango odnotowała dwucyfrowy wzrost obrotów. Wyniosły one 1,728 mld euro, co stanowi wzrost o 12 proc. w porównaniu z pierwszym półroczem poprzedniego roku, przy jednoczesnym wzroście o 14 proc. przy stałych kursach walutowych.
Wyniki te są zasługą solidnego rozwoju i ekspansji wszystkich kanałów sprzedaży, które odnotowały wzrost like-for-like, a także pozytywnemu odbiorowi kolekcji przez klientów.
Rozwój sieci sprzedaży
Działalność międzynarodowa odpowiadała za 78 proc. całkowitych obrotów firmy, przy czym najwyższe obroty odnotowano w Hiszpanii, Francji, Turcji, Niemczech i Stanach Zjednoczonych. Mango kontynuuje rozbudowę i renowację sklepów, otwierając w badanym okresie 78 sklepów netto i przeprowadzając 30 renowacji na całym świecie, co daje łączną liczbę 2 925 punktów sprzedaży na ponad 120 rynkach na całym świecie.
Kanał online zwiększył również swoje obroty, stanowiąc 31 proc. całości działalności firmy, co pozostaje powyżej średniej dla branży i przez cały czas stanowi jedną z kluczowych dźwigni modelu biznesowego hiszpańskiej marki.
Z H&M do Mango
Spółka poinformowała również o powołaniu Heleny Helmersson, byłego Dyrektora Generalnego H&M Group, na nowego niezależnego członka zarządu.

Dzięki ponad 20-letniemu międzynarodowemu doświadczeniu w branży modowej Helena Helmersson pełniła różne funkcje kierownicze w Grupie H&M, w tym dyrektora generalnego w latach 2020-2024. W swojej karierze zawodowej kieruje kluczowymi obszarami, takimi jak zrównoważony rozwój, produkcja i operacje globalne. Ponadto jest przewodniczącą zarządu Circulos oraz członkiem zarządu On Holding AG i Quizrr.
Nominacja ma na celu dodatkowe wzmocnienie modelu zarządzania, który Mango opracowało w ostatnich latach.