Mex Polska notuje dobre wyniki i planuje dalsze otwarcia

1 rok temu

Grupa Mex Polska posiada w tej chwili 46 lokali w ramach 5 konceptów. Władze spółki zapowiadają chęć dalszego rozwoju wszystkich marek. Do końca I kwartału 2024 roku mają powstać przynajmniej 3 nowe lokale.

– Rocznie nasze lokale odwiedza ok. 6 mln osób. Rozwijamy się w całym kraju. Koncentrujemy się na dużych i średnich miastach, a także centrach turystycznych takich jak Zakopane czy Sopot. Naszym celem jest otwieranie lokali wszystkich 5 marek, ale pewnym ograniczeniem jest podaż odpowiednich lokali oraz wysokość czynszów – mówił podczas konferencji prasowej Paweł Kowalewski, Prezes Zarządu i współzałożyciel Mex Polska S.A.

Rosnące koszty

Atutem Grupy jest duża elastyczność o ile chodzi o adaptacje lokali. – Jesteśmy w stanie zagospodarować lokal o powierzchni 40, ale również ponad 600 mkw. Co więcej, nasze koncepty są komplementarne i mogą być zlokalizowane w bliskim sąsiedztwie – wyjaśnia.

Rynek gastronomiczny gwałtownie wrócił do kondycji sprzed pandemii. Zgodnie z prognozami, rynek HoReCa ma rosnąć przez najbliższe lata o ok. 8 proc. rocznie.

– Cieszy nas wzrost konsumpcji, acz pod względem kosztów, rynek wciąż jest bardzo niestabilny. Chodzi oczywiście o kwestie związane z inflacją. Kolejną kwestią będzie skokowy wzrost wynagrodzeń, a zwłaszcza płacy minimalnej, od przyszłego roku. Branża gastronomiczna z pewnością to odczuje. Z drugiej strony część tych pieniędzy wróci do nas, ponieważ pracownicy będą mieli większe środki na konsumpcję – uważa Paweł Kowalewski.

Mex podsumowuje wyniki

Ponad 3,2 mln zł skonsolidowanego zysku EBIT oraz 2,4 mln zł zysku netto odnotowała w III kwartale 2023 r. Grupa Kapitałowa Mex Polska SA. Przychody ze sprzedaży od lipca do września przekroczyły 28,7 mln zł, co dało Grupie holdingowej ponad 12 proc. wzrost rdr. Jednocześnie po trzech pierwszych kwartałach 2023 osiągnięto ponad 4 mln zł skonsolidowanego zysku netto oraz 5,7 mln zł zysku EBIT, co pozwoliło utrzymać dynamikę wzrostu odpowiednio o 230,5* i 60,5* proc. rdr (*po wyeliminowaniu z 2022 roku zdarzeń jednorazowych, tj.: umorzenia mikropożyczek i subwencji PFR oraz rozwiązania rezerwy na Program Motywacyjny). EBITDA w tym okresie przekroczyła 12,3 mln zł, a przychody ze sprzedaży wyniosły prawie 73,4 mln zł (wzrost o 20,9* proc. rdr). Wyraźna poprawa wyników finansowych zgadza się z wcześniejszymi szacunkami Grupy i jest rezultatem konsekwentnego monitorowania dynamicznie rosnących kosztów oraz systematycznej waloryzacji cen. To także efekt realizacji konsekwentnej polityki rozwoju i rentowności zarządzanych przez Grupę lokali.

– Naszą przewagą jest odpowiednio zdywersyfikowane portfolio z przemyślanym profilem konceptów oraz adekwatny dobór lokalizacji. Dzięki temu posiadamy stabilną pozycję rynkową i osiągamy doskonałe wyniki. Tylko w III kwartale wypracowaliśmy 28,7 mln zł przychodów ze sprzedaży i odnotowaliśmy 2,4 mln zł zysku netto. Co więcej, pierwsze trzy kwartały 2023 pozwoliły nam wypracować ponad 230 proc. wzrost zysku netto i ponad 60 proc. wzrost zysku EBIT rdr (po wyeliminowaniu z 2022 roku zdarzeń jednorazowych) – informuje Paweł Kowalewski.– Naszym zadaniem jest bieżąca analiza kosztów w celu utrzymania odpowiedniej sprzedaży i marż. Jest to możliwe dzięki spójnej polityce rozwoju oraz ciągłej obserwacji otoczenia rynkowego. – dodaje.

Środki pieniężne Grupy na koniec raportowanego okresu, tj. 30 września 2023 r, wynosiły 9 mln zł.

– Tempo rozwoju Grupy utrzymuje dynamiczny trend, co doceniają także nasi Akcjonariusze. Widzimy to w znacznym wzroście kursu akcji Mex Polska S.A. o ponad 102 proc. w ciągu ostatniego roku. Na tym jednak nie poprzestajemy i dążymy do utrzymania tendencji wzrostowej również w przyszłych kwartałach. – mówi Dariusz Kowalik, Członek Zarządu i Dyrektor Finansowy w Mex Polska SA.

Planowany rozwój

Rozwój grupy kapitałowej Mex Polska oparty jest na nieustannym poszukiwaniu nowych atrakcyjnych lokalizacji. W związku z tym, w październiku br., spółka podpisała umowy dotyczące dwóch nowych lokalizacji, planowanych do otwarcia w I kwartale 2024 roku. Kolejna ,,Pijalnia Wódki i Piwa” oraz .,,Chicas&Gorillas’’ – reprezentujące najbardziej dochodowy segment Grupy, czyli segment bistro – mają zostać uruchomione na Śląsku, w samym sercu Katowic. Ze względu na wysoką atrakcyjność i potencjał tego regionu, Zarząd liczy na powodzenie otwarć, co ma przełożyć się na dalszy wzrost wyników sprzedażowych Grupy.

Idź do oryginalnego materiału