Wzrost sprzedaży, napływ nowych klientów i dotarcie do wcześniej niedostępnych grup konsumentów – to tylko niektóre z korzyści, jakie wskazują sprzedawcy po wejściu na rynki zagraniczne.
Coraz więcej Polaków kupuje w zagranicznych sklepach internetowych – to jeden z ważnych wniosków z raportu „E-commerce w Polsce 2024” firmy badawczej Gemius. W ubiegłym roku na taki krok zdecydowało się 36 proc. polskich konsumentów – to o 6 p.p. więcej niż w 2023 roku. Przekłada się to bezpośrednio na realne korzyści dla sprzedawców.
Bezpieczeństwo transakcji online ważne dla klientów
Według raportu Izby Gospodarki Elektronicznej „Cross-border e-Commerce. Marka bez granic”, po wprowadzeniu tego modelu handlu w swoich sklepach, wszyscy ankietowani odnotowali wzrost sprzedaży. Jednocześnie analiza Izby wykazała, iż według 25 proc. merchantów głównym czynnikiem odpowiedzialnym za sukces sklepów internetowych za granicą jest wdrożenie bezpiecznych metod płatności.
– Ponad połowa sklepów współpracujących z Klarną i oferujących nasze płatności sprzedaje za granicę. Tysiące polskich merchantów, którzy działają na rynkach międzynarodowych i wdrożyli tę formę płatności potwierdza, iż dzięki temu ich przychody ze sprzedaży zagranicznej znacząco wzrosły. Sprzedawcy podkreślają, iż globalna rozpoznawalność marki pomaga im zdobywać zaufanie klientów i budować relacje. Klarna kojarzy się z bezpiecznymi zakupami – konsumenci przekazują dane sprawdzonemu partnerowi i wiedzą, iż chroni ich program ochrony kupujących, który gwarantuje zwrot środków w przypadku niedostarczenia zamówienia – powiedział Łukasz Dwulit, Head of CEE w Klarnie.
Marketing afiliacyjny jako motor napędowy dla sprzedaży
Wzrost sprzedaży międzynarodowej to nie tylko zasługa wprowadzonych płatności, ale również skutecznych działań marketingowych. Jednym z najbardziej efektywnych narzędzi jest uczestnictwo w programach afiliacyjnych, które umożliwiają sklepom internetowym dotarcie do zagranicznych klientów poprzez współpracę ze sprawdzonymi partnerami.
Wzrost sprzedaży międzynarodowej to nie tylko zasługa wprowadzonych płatności, ale również skutecznych działań marketingowych. Jednym z najbardziej efektywnych narzędzi jest uczestnictwo w programach afiliacyjnych, które umożliwiają sklepom internetowym dotarcie do zagranicznych klientów poprzez współpracę ze sprawdzonymi partnerami.
– Programy afiliacyjne ograniczają ryzyko i koszty ekspansji – sklepy płacą tylko za faktyczną sprzedaż, a nie za sam ruch. Współpraca z partnerami afiliacyjnymi zapewnia szybki dostęp do zaangażowanych klientów. To szczególnie ważne w sytuacji, kiedy rozpoznawalność marki inicjującej działalność na danym rynku pozostało niska – podkreślił Łukasz Dwulit.
Algorytmy w aplikacji Klarna pozwalają dostarczać konsumentom spersonalizowane propozycje na podstawie analizy preferencji zakupowych. Dzięki wbudowanej przeglądarce klienci przechodzą bezpośrednio na stronę danego sklepu, ale samo zamówienie jest realizowane w obrębie aplikacji. Połączenie trafnych rekomendacji, wygodnej ścieżki zakupowej oraz gwarancji bezpieczeństwa transakcji przekłada się na wyższe wskaźniki konwersji oraz większe średnie wartości koszyka. Przede wszystkim jednak pozwalają długofalowo budować i rozszerzać grono zadowolonych, lojalnych klientów.