Polskie Linie Kolejowe uznały ofertę konsorcjum firm Gülermak (lider) i INTOP Warszawa (członek) za najkorzystniejszą w przetargu na zaprojektowanie i kompleksowe wykonanie robót budowlanych na linii kolejowej nr 104 pomiędzy Tymbarkiem a Limanową. Całkowita wartość złożonej propozycji wynosi 1,64 mld zł, z czego na zakres podstawowy przypada 1,63 mld zł. Jedynym kryterium oceny ofert w tym postępowaniu PLK była cena.
Po realizacji wszystkich prac pociągi pasażerskie będą mogły obsługiwać tę trasę Tymbark – Limanowa z prędkością do 150 km/h. W efekcie znacząco poprawi się komfort i czas podróży w południowej Małopolsce. Projekt obejmuje budowę fragmentu nowej linii kolejowej nr 622 (Podłęże R401 – Tymbark) oraz modernizację istniejącej infrastruktury.
W ramach inwestycji PLK zmodernizowana zostanie stacja Tymbark i przystanek Koszary z uwzględnieniem potrzeb osób o ograniczonej możliwości poruszania się. Wzrośnie również poziom bezpieczeństwa – powstanie 9 bezkolizyjnych skrzyżowań. Kluczowym elementem inwestycji będzie budowa 17 obiektów inżynieryjnych, w tym 2-kilometrowej estakady kolejowej oraz tunelu o długości niemal 2 km. Wszystkie prace mają zostać zrealizowane w ciągu 44 miesięcy od momentu podpisania umowy.
Więcej informacji o inwestycji PLK.
Wybór najkorzystniejszej oferty przez krajowego zarządcę infrastruktury kolejowej nie jest równoznaczny z zawarciem kontraktu. jeżeli pozostali konkurenci nie odwołają się od wyniku przetargu, możliwe będzie formalne udzielenie zamówienia.
Autor: Damian Malesza
Fot. PLK
Zobacz również:

2 godzin temu







