Modernizacja linii kolejowej nr 104 na odcinku Tymbark – Limanowa za 1,6 mld zł – PLK wybierają Gülermak i Intop

2 godzin temu

Polskie Linie Kolejowe uznały ofertę konsorcjum firm Gülermak (lider) i INTOP Warszawa (członek) za najkorzystniejszą w przetargu na zaprojektowanie i kompleksowe wykonanie robót budowlanych na linii kolejowej nr 104 pomiędzy Tymbarkiem a Limanową. Całkowita wartość złożonej propozycji wynosi 1,64 mld zł, z czego na zakres podstawowy przypada 1,63 mld zł. Jedynym kryterium oceny ofert w tym postępowaniu PLK była cena.

Po realizacji wszystkich prac pociągi pasażerskie będą mogły obsługiwać tę trasę Tymbark – Limanowa z prędkością do 150 km/h. W efekcie znacząco poprawi się komfort i czas podróży w południowej Małopolsce. Projekt obejmuje budowę fragmentu nowej linii kolejowej nr 622 (Podłęże R401 – Tymbark) oraz modernizację istniejącej infrastruktury.

W ramach inwestycji PLK zmodernizowana zostanie stacja Tymbark i przystanek Koszary z uwzględnieniem potrzeb osób o ograniczonej możliwości poruszania się. Wzrośnie również poziom bezpieczeństwa – powstanie 9 bezkolizyjnych skrzyżowań. Kluczowym elementem inwestycji będzie budowa 17 obiektów inżynieryjnych, w tym 2-kilometrowej estakady kolejowej oraz tunelu o długości niemal 2 km. Wszystkie prace mają zostać zrealizowane w ciągu 44 miesięcy od momentu podpisania umowy.

Więcej informacji o inwestycji PLK.

Wybór najkorzystniejszej oferty przez krajowego zarządcę infrastruktury kolejowej nie jest równoznaczny z zawarciem kontraktu. jeżeli pozostali konkurenci nie odwołają się od wyniku przetargu, możliwe będzie formalne udzielenie zamówienia.

Autor: Damian Malesza
Fot. PLK

Zobacz również:

PKP PLK ogłosiły przetarg za 1,3 mld zł na modernizację linii Tymbark-Limanowa
7 ofert w przetargu PLK na prace budowlane na linii kolejowej nr 104 – odcinek Tymbark – Limanowa
Idź do oryginalnego materiału