Modernizacja trasy Białystok – Ełk – PLK wybierają Torpol i Mirbud

3 godzin temu

Polskie Linie Kolejowe uznały ofertę konsorcjum firm Torpol (50%) i Mirbud (50%) za najkorzystniejszą w przetargu na przygotowanie dokumentacji projektowej i wykonanie prac na linii kolejowej E 75 (Białystok – Knyszyn, Knyszyn – Osowiec, Osowiec – Ełk). To jedno z największych postępowań w historii krajowego zarządcy infrastruktury kolejowej. Całkowita wartość złożonej propozycji wynosi 4,57 mld zł, z czego na zakres podstawowy przypada 2,65 mld zł. Jedynym kryterium oceny ofert w tym postępowaniu przetargowym PLK była cena.

Po przebudowie 100-kilometorwego odcinka pociągi pasażerskie będą mogły obsługiwać tę trasę z prędkością do 200 km/h, a towarowe do 120 km/h. W efekcie czas podróży pociągiem z Ełku do Białegostoku ulegnie skróceniu do 55 min tj. o blisko pół godz.

Poprawią się także warunki korzystania z usług kolei. Zakres przedsięwzięcia obejmuje modernizację 6 stacji i 10 przystanków oraz powstaną 2 nowe. Wzrośnie również poziom bezpieczeństwa – przejazdy kolejowo-drogowe zostaną zastąpione skrzyżowaniami bezkolizyjnymi. Mowa o budowie 20 wiaduktów drogowych, 12 wiaduktów kolejowych i 12 przejść nad torami.

Warto przypomnieć, iż przetarg na prace na linii kolejowej nr 38 był pierwszym, w którym wykluczono udział wykonawców z siedzibą poza UE.

Więcej informacji o inwestycji PLK.

Autor: Damian Malesza
Fot. PLK – zdjęcie poglądowe

Zobacz również:

Największa inwestycja PKP PLK: 6 mld zł na modernizację linii Białystok–Ełk
PLK otworzyły oferty na modernizację linii Białystok–Ełk – najtańsza za 4,567 mld zł
Idź do oryginalnego materiału