Grupa LPP zakłada, iż motorem napędowym rozwoju jest i będzie marka Sinsay, poinformował wiceprezes i CFO Marcin Bójko. Sinsay będzie rozwijany w mniejszych miejscowościach i za granicą, ale nie w Europie Zachodniej. Celem jest osiągnięcie liczby 950 sklepów Sinsay w 2026 r. oraz 1000 sklepów w 2027 r. wobec 910 sklepów w 2025 r.
„Sinsay jest motorem napędowym rozwoju LPP, bo jest to sprawdzony model o wysokiej rentowności. Rozwój Sinsay będzie się dokonywał w mniejszych miejscowościach. Celem nadrzędnym dla całej grupy kapitałowej jest wzrost przy utrzymaniu rentowności. […] jeżeli chodzi o LfL marki Sinsay, to nasze apetyty są oczywiście większe” – powiedział Bójko podczas telekonferencji.
„Z kolei jeżeli chodzi o ekspansję zagraniczną, to w Azji Centralnej już weszliśmy na wszystkie rynki; do Mołdawii też już weszliśmy 5 grudnia, więc na teraz mamy pulę wyczerpaną. W przyszłym roku nie zakładamy więc wejścia na nowe rynki zagraniczne i skupimy się na budowie skali, żeby dowieźć ten cel 950 sklepów Sinsay w nowym roku. Nie planujemy rozwoju sklepów Sinsay w Europie Zachodniej, bo trudno szukać tam efektywności kosztowej. Skupiamy się na Europie Centralnej, Wschodniej i Południowej oraz na Azji Centralnej” – dodał.
Na koniec 2025 r. Grupa LPP zakłada osiągnięcie liczby 910 sklepów Sinsay. Od sierpnia do końca października Grupa LPP otworzyła 232 sklepy, w tym 200 salonów Sinsay. Na koniec października 2025 r. Grupa miała 3 426 sklepów z czego 2 061 marki Sinsay. W IV kw. r.obr. 2025 r. (czyli do końca stycznia 2026 r.) spółka planuje uruchomienie łącznie 350-400 nowych sklepów wszystkich marek oraz zakończenie roku obrachunkowego z przychodami na poziomie co najmniej 23 mld zł.
Wiceprezes dodał też, iż Grupa LPP nie zakłada zmiany polityki dywidendowej, przez cały czas będzie dzielić się zyskami z akcjonariuszami i nie ma planów akwizycyjnych.
„Nie widzimy, żeby coś miało się zmienić w polityce dywidendowej. […] Jesteśmy spółką dywidendową od lat, stopa dywidendy rośnie i nie mamy żadnych przesłanek, żeby tę trajektorię modyfikować” – powiedział wiceprezes i zapewnił, iż jednorazowy odpis na rosyjską spółkę Re Trading w wysokości 789 mln zł dokonany w III kw. r.obr. 2025 nie wpłynie na wysokość dywidendy dla akcjonariuszy, a Grupa nie będzie też już dokonywać kolejnych odpisów na Re Trading.
LPP zarządza markami modowymi Reserved, Cropp, House, Mohito i Sinsay. Spółka jest notowana na GPW w Warszawie od 2001 roku. W roku obrotowym 2024 (luty 2024 – styczeń 2025) spółka miała 20,2 mld zł skonsolidowanych przychodów.
Źródło: ISBnews

8 godzin temu






